Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiSveikata
Atskirk pelus nuo grūdų
Konkursai
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Rubrika
Siūloma griežtinti draudimą naudotis telefonu prie vairo

Naudojimasis mobiliuoju telefonu prie vairo ir toliau lieka vienu dažniausių Kelių eismo taisyklių pažeidimų. Ir nors kai kada vairuotojai ginasi nekalbėję telefonu, baudą užsidirbti galima net ir nevykstant pokalbiui – pakanka telefoną paimti į rankas. Mobiliojo ryšio priemonę šiuo metu naudoti galima tik tuomet, kai transporto priemonė stovi ir variklis yra išjungtas, tačiau dabar siūloma net ir šios taisyklės apibrėžimą griežtinti.  

Dabar galiojančios aktualios Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo redakcijos 13 straipsnis nurodo, kad transporto priemonių vairuotojams draudžiama naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, jeigu jomis naudojamasi rankomis, išskyrus atvejus, kai stovinčios motorinės transporto priemonės variklis išjungtas.

Siūloma įstatymo pakeitimo projektą keisti jį išdėstant taip: „Transporto priemonės vairavimo metu vairuotojas turi vengti bet kokių su transporto priemonės vairavimu ir jos įrangos valdymu nesusijusių, saugiai vairuoti trukdančių veiksmų. Transporto priemonei judant, vairuotojui draudžiama naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, jeigu jomis naudojamasi rankomis.“

Siūlomame įstatymo pakeitime nebelieka eilutės apie būtinybę išjungti transporto priemonės variklį.

Būtent variklio išjungimo klausimas ne kartą buvo svarstytas ir teismuose pažeidėjams nesutikus su nuobauda ir motyvuojant tuo, kad automobilyje veikianti automatinė „Start/Stop“ sistema pati išjungia variklį.

Siūlomą pakeitimo projektą lydinčiame aiškinamajame rašte motyvuojama, kad Lietuvos Respublikos keliuose daugėja elektromobilių, kurių elektros varikliai veikia itin tyliai, taip pat automobilių, kuriuose įrengta automatinė „Start/Stop“ sistema, todėl praktikoje vis dažniau bus susiduriama su probleminėmis situacijomis, kai bus neaišku, ar motorinės transporto priemonės variklis buvo įjungtas ar išjungtas.

Be to, praktikoje yra ne taip svarbu, ar variklis įjungtas, ar išjungtas, svarbiau yra tai, kad vairuotojas, prieš naudodamasis mobiliojo ryšio priemonėmis, pasirūpintų, kad transporto priemonė nepradėtų judėti. Atsižvelgus į tai, siūloma nustatyti, kad transporto priemonei judant vairuotojui draudžiama naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, jeigu jomis naudojamasi rankomis.

Ir nors apeliantai tvirtino, kad yra teisūs, teismas ne sykį yra išaiškinęs, kad net ir automatiškai išjungus variklį, pavyzdžiui, stovint spūstyje ar prie šviesoforo, vairuotojas vis tiek dalyvauja eisme ir neturi teisės paimti į rankas telefoną.

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys sako, kad nauja įstatymo redakcija suteiktų daugiau aiškumo. Jei neliktų išjungto variklio sampratos, būtų vadovaujamasi faktu, ar tuo metu automobilis juda. Tačiau V.Grašys primena, kad sustojimas prie šviesoforo, kai automobilis fiziškai nejuda, tikrai nereikš, jog tuo metu galima čiupti už telefono.

„Manau, kad siūloma formuluotė yra aiškesnė už tą, kuri naudojama dabar. Iš esmės, jei stovima prie šviesoforo, judėjimas, eismas vyksta bet kokiu atveju. Dėl išjungto variklio buvo ir precedentų teismuose, nagrinėjant tokias bylas. Manome, kad dabartinė formuluotė bus gerokai aiškesnė ir padėtų geriau suprasti, kad judant, dalyvaujant eisme, negalima naudotis telefonu. Nesvarbu, variklis išjungtas ar ne. O sustojus pasinaudoti mobiliuoju telefonu galima tose vietose, kur nedraudžiama saugiai sustoti ir nėra prievolės išjungti variklį“, – sakė LKPT viršininkas Vytautas Grašys.

Už naudojimąsi mobiliojo ryšio priemonėmis šiuo metu pažeidėjams gresia bauda nuo 60 iki 90 eurų, o už pakartotinį pažeidimą gali būti taikomas net ir teisės vairuoti atėmimas nuo 1 iki 3 mėnesių. Tokiu atveju pažeidėjui dar tektų išklausyti ir papildomus vienos dienos kursus, skirtus prasižengusiems vairuotojams.

Rekomenduojami video