Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiSveikata
Atskirk pelus nuo grūdų
Konkursai
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Rubrika
Praktiniai patarimai, kaip lengviau atlikti techninę apžiūrą

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenimis, pernai beveik pusė (47 proc.) visų Lietuvoje registruotų transporto priemonių techninę apžiūrą perėjo tik iš antro karto. Dažnam vairuotojui tokia patikra yra kaip loterija, nes kai kurie ją prisimena tik atėjus apžiūros dienai. Verta prisiminti kelias pagrindines priežastis, trukdančias atlikti techninę apžiūrą.

Nesureguliuoti žibintai. Tai viena dažniausių priežasčių, dėl kurios nepavyksta sėkmingai įveikti techninės automobilio apžiūros iš pirmo karto. Tačiau nereikėtų skubėti jų reguliuoti patiems – mažus trūkumus pataisyti gali ir apžiūros stoties specialistas, bet prieš apžiūrą vertėtų juos pasitikrinti autoservise. Vairuodami kaskart atkreipkite dėmesį, ar priešpriešine kryptimi važiuojantieji nemirksi šviesomis, jog yra akinami, ar apšviečiamas važiuojamosios dalies plotas yra plačiai matomas. Vertėtų nepamiršti periodiškai patikrinti, ar visi automobilio žibintai šviečia tvarkingai – tai galite padaryti pastatę transporto priemonę prieš lygią sieną arba pasikliauti automobilių serviso specialistais.

Prasta važiuoklės būklė. Kiekvieno vairuotojo tikslas – ne lengvai atlikti techninę automobilio apžiūrą, bet saugiai važinėti savo automobiliu. Todėl patartina bent kartą į metus užsukti į autoservisą. Prie prastos važiuoklės būklės prisideda ir dažnas važinėjimas blogos kokybės keliais, agresyvus vairavimas, o prastos oro sąlygos gali pagreitinti važiuoklės būklės koroziją. Vertėtų važiuojant transporto priemone dažniau įtempti ausis. Pasigirdus barškesiams ar kitiems pašaliniams garsams, vibracijai automobilio kėbule ar vaire, taip pat jei pastebite, kad automobilį valdyti darosi sunku, vertėtų nedelsiant patikrinti važiuoklę. Dar daugiau rūpesčių gali sukelti eismo įvykiai ar kiti nesklandumai.

Dyzelino dūmingumas. Jei vairuojate ne elektrinę transporto priemonę, tikėtina, kad ji dūmija. Dūmijimas – itin dažnai pasitaikanti problema senesnių modelių automobiliuose su dyzeliniais varikliais. Nors kartais užtenka pasikeisti keliolika eurų kainuojantį oro filtrą, kai kada gali reikėti remontuoti degalų, uždegimo, išmetimo ar emisijos filtravimo sistemas, o tai kainuos ne vieną šimtą ar net tūkstantį eurų.

Kad nereikėtų jaudintis, ar dūmingumas neviršys numatytos normos apžiūros stotyje, pastebėkite, ar per veidrodėlį nematyti iš išmetimo vamzdžio išsiskiriančių pernelyg juodų dūmų. Sumažinti transporto priemonės dūmingumą gali ir kokybiškas kuras. Jis brangesnis, tačiau turi mažiau priemaišų, yra švaresnis. Todėl automobilio variklis dirbs sklandžiau, išmes mažiau teršalų. Kai kada tokią perteklinių dūmų problemą gali sukelti ir oro pasipriešinimą didinantys automobilio prietaisai bei priedai. Todėl rekomenduojama nusiimti nenaudojamas stogo bagažines. Šios sukelia oro pasipriešinimą, o tai tiesiogiai gali padidinti ne tik kuro sąnaudas, bet ir dūmingumą.

Naujausia vaistinėlė. Dauguma vaistinėlių galioja trejus metus, tad rekomenduojama reguliariai patikrinti, ar visos medicininės priemonės dar galioja. Taip pat nepatartina laikyti vaistinėlės ant tiesioginės saulės spindulių. Jei atvykę į techninės apžiūros stotį apsižiūrėsite ir pamatysite, kad neturite vaistinėlės, ją galite įsigyti toje pačioje stotyje.

VL

Rekomenduojami video