Kaunas pirmasis įdiegė iki šiol šalyje neregėtą naują saugumo priemonę – įstrižinę pėsčiųjų perėją. Įstrižines perėjas pėsčiųjų saugumui užtikrinti naudoja tik kelios valstybės: JAV, Kanada, Didžioji Britanija, Japonija ir Švedija.
Įstrižinė perėja – naujiena Lietuvoje, bet ne pasaulyje. Įprastai jos įrengiamos šalia traukos centrų, kur didesni pėsčiųjų srautai.
Kaune pirmoji „X“ formos perėja pristatyta judrioje gatvių sankirtoje, kur susikerta praeivių maršrutai Laisvės alėjos, atnaujintos Vienybės aikštės ir Studentų skvero link. K.Donelaičio ir Maironio gatvių sankryžoje raudonas šviesoforo signalas vienu metu dega visoms transporto priemonėms, tad pėstiesiems kirsti sankirtą įstrižai, degant žaliai šviesai, – saugu, greita ir patogu.
„Pastebime, kad įprastose perėjose, norėdami pereiti į priešingą sankryžos kampą, ne visi pėstieji kantriai laukia dvi šviesoforo fazes ir iškart stačiu kampu kerta dvi gatves. Įstrižinėje perėjoje to neprireiks. Čia patogu bei saugu ir neįgaliesiems – judėjimą palengvina žeminti šaligatvių bortai. Ateityje svarstysime įstrižinį judėjimą pagal galimybes įrengti ir kitur“, – sako Kauno savivaldybės atstovas Martynas Matusevičius.
Lengvesnis ir paprastesnis pėsčiųjų judėjimas, sklandesnis ir saugesnis eismas – pagrindiniai kriterijai, kuriais vadovautasi imantis šios naujovės. K.Donelaičio ir Maironio gatvių sankirtą baltomis punktyrinėmis linijomis paženklinę kelininkai jau įrengė ir specialius, įstrižam judėjimui skirtus pėsčiųjų šviesoforus. Toks sumanymas naudojamas Australijos, Kanados, Japonijos, Liuksemburgo, Nyderlandų, Švedijos, Didžiosios Britanijos, JAV ir kitų valstybių miestuose.
„Įstrižai gatvių sankryžas kertančius pėsčiuosius daugelis turbūt esame matę filmuose, o nuo šiol viena tokių perėjų bus ir mūsų mieste. Kaunas ne pirmą kartą diegia eismo saugumo inovacijas ir jos duoda apčiuopiamų rezultatų – padeda apsaugoti žmones. Neabejoju, kad tokiu Kauno pavyzdžiu netrukus paseks ir kiti miestai“, – įsitikinęs Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Kauno savivaldybė kreipėsi į Susisiekimo ministeriją su siūlymu detaliau reglamentuoti tokių perėjų įrengimą. Sulaukta atsakymo, kad tokia praktika naudotina tik išskirtiniais atvejais. Būtent toks šįkart nustatytas ir Kaune. Pasak specialistų, toks sprendinys užtikrina visišką eismo dalyvių saugumą.
Esamas šviesoforų reguliavimas šioje sankryžoje įvestas prieš metus. Jis pasiteisino. Nubrėžus linijas, pačioje sankryžoje niekas nesikeis. Tiesiog įrengta papildoma galimybė pėstiesiems patogiau pereiti gatvę. Tokios pėsčiųjų perėjos sankryžose iš esmės panaikina eismo įvykius tarp pėsčiųjų ir posūkio manevrus atliekančių transporto priemonių.
Per
pastaruosius trejus metus Kaune, įrengus kryptinį apšvietimą ir kitus eismo
saugumo elementus, nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose nežuvo nė vienas žmogus.
VL