Lietuviai sukūrė pavojingoms operacijoms tinkamą hibridinį visureigį „Krampus“. Privačios lietuvių įmonės „Ostara“ kuriamas hibridinis elektrinis-dyzelinis visureigis „Krampus“ pasiekė dar vieną svarbų etapą – įdiegta ir išbandyta nuotolinio belaidžio transporto priemonės valdymo funkcija.
Kūrėjų teigimu, tai yra dar vienas žingsnis link visiškai autonominio važiavimo bekele: „Krampus Mk1“ tampa elektromechanine transporto priemone, veikiančia beveik savarankiškai. Tikrasis transporto priemonės kūrėjų tikslas – autonominės operacijos.
„Autonominis vairavimas palengvins operatoriaus darbą. „Krampus“ galės nuvažiuoti ten, kur žmogui važiuoti pernelyg pavojinga, ir atlikti darbus, kurių žmogus tokiomis aplinkybėmis negalėtų atlikti, arba tokių darbų kaina būtų pernelyg didelė“, – sako projekto vadovas Darius Antanaitis.
„Krampus Mk1“ yra hibridinis elektrinis-dyzelinis visureigis, skirtas specialiosioms, karinėms, kalnakasybos ar aplinkosaugos tarnyboms. Jis gali būti varomas dyzeliniais degalais ir yra projektuojamas taip, kad vienu baterijos įkrovimu galėtų nuvažiuoti 200 kilometrų tyliuoju elektriniu režimu, važiuodamas 60 km/val. greičiu.