Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kelininkai prognozuoja permainingą žiemą

Įvertinti ir apskaičiuoti, ar ši žiema bus šilta, ar šalta, tikrai įmanoma, tačiau tiksliai pasakyti, kiek dienų snigs, yra dar sunkiau, – teigia kelininkai. Tačiau remiantis esamais meteorologiniais duomenimis, tikėtina, kad turėsime šiltą žiemos pradžią, vėliau keliuose vyraus žiemiškos sąlygos – galbūt bus mažiau sniego, bet žymiai daugiau plikledžio ar šerkšno atvejų.

Dr. Lauryna Šidlauskaitė, bendrovės „Kelių priežiūra“ technologijų vystymo projektų vadovė, pasakoja, kad planuoti darbus ir veiksmus keliuose padeda Kelių būklės informacinė sistema (KBIS), kuri pateikia 18 valandų prognozę ir kas valandą ją atnaujina.

Sistema pateikia apdorotus duomenis, gaunamus iš Kelių oro sąlygų informacinės sistemos (KOSIS) stotelių, Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos, skaitmeninių geografinių duomenų, įmonės turimų barstytuvų ir kitų šaltinių. Šios prognozės Kelių priežiūros valdymo centre stebimos visą parą.

Paulius Kairiūkštis, įmonėje atsakingas už kelių priežiūros technologijas, tikina, kad šiemet didesnis dėmesys skiriamas tam, kad būtų įmanoma išvengti plikledžio – kai barstoma likus 2 valandoms iki prognozuojamo slidumo susidarymo. Tai padaryti kelininkams padeda ne tik meteorologinės prognozės, bet ir prieš trejus metus įdiegta kelių būklės informacinė sistema.

„Jau trečius metus slidumo išvengimui naudojame druskos tirpalą. Šiuo metu šią technologiją naudojame kelio ruože nuo Vilniaus iki Kauno bei ruože prieš Klaipėdą, taip pat padengiame pusę Kaunas–Marijampolė–Suvalkai kelio atkarpos. Ateityje druskos tirpalą žadame naudoti platesniame kelių tinkle“, – sako P.Kairiūkštis.

Anot jo, druskos tirpalo laistymo technologija yra efektyvesnė ir ekonomiškesnė už druską, tačiau tirpalo laistymą gali riboti orų sąlygos. Druskos tirpalo negalima naudoti esant žemesnei nei 6 laipsnių temperatūrai, dėl to ši technologija visiškai pakeisti druskos barstymo negali.

Oficialus žiemos sezonas bendrovei prasideda spalio 15 d., iki tol yra sukalibruojami barstytuvai, kad veiktų tiksliai ir tolygiai skleistų slidumą mažinančias medžiagas. Šiuo metu bendrovėje paruošti 327 barstytuvai su druskos barstymo įranga ir 8 barstytuvai druskos tirpalo laistymui. Per įtemptus sezonus keliams barstyti paprastai sunaudojama daugiau kaip 120 tūkst. tonų druskos.

VL

Rekomenduojami video