Dešimtys pasaulio šalių 2025-2040 metais planuoja uždrausti automobilių su vidaus degimo varikliu gamybą, todėl vis daugiau automobilių gamintojų skelbia artimoje ateityje gaminsiantys tik elektromobilius. Artimiausiu metu benzininių bei dyzelinių automobilių naudojimas dar nebus uždraustas, bet elektromobiliai gatvėse pasirodo vis dažniau. Kiekvieną kartą persėdęs į kitą automobilį vairuotojas turi prie jo priprasti, o kaip pakinta įpročiai persėdus į elektromobilį?
Baterijos įkrovimas vietoje degalų užpylimo
Baterijos krovimas vietoje degalų pylimo yra kone didžiausias pokytis naujiems elektromobilių savininkams. Įkrauti elektromobilį galima tiek namuose, tiek viešose įkrovimo stotelėse, kurios jau įrengtos ir mažesniuose Lietuvos miestuose.
Kasdien važinėdami elektromobiliu galite jį patogiai naktimis krauti namie, pasirūpinant energija visai sekančiai dienai. Pirmo lygio namų įkrovikliai elektromobilių baterijas įkrauna per 30-40 valandų, bet galingesni įkrovikliai bei kai kurios viešos įkrovimo stotelės tai gali atlikti greičiau nei per valandą. Daugiau apie naujausių elektromobilių ypatybes galite sužinoti apsilankę adresu https://www.mazda.lt/naujienos/straipsniai/kaip-veikia-elektromobilis.
Retesni apsilankymai autoservise
Elektromobiliai nėra varomi sudėtingais dyzeliniais arba benzininiais varikliais, kuriems reguliariai reikia keisti tepalus, filtrus, diržus ir atlikti įvairias patikras. Vidaus degimo variklis vidutiniškai turi apie 2 000 detalių, tuo tarpu elektrinis variklis iki 20.
Važiuoklė bei stabdžių sistema yra pagrindiniai dalykai, kuriuos reikia reguliariai tikrinti elektromobiliams, ko pasekoje ir gedimai pasitaiko gerokai rečiau.
Jokių problemų šaltais žiemos rytais
Didelei daliai Lietuvos vairuotojų didžiausias rūpestis šaltais žiemos rytais yra automobilio užvedimas. Varikliai sunkiai vedasi dėl sugedusių kaitinimo žvakių, prastos degalų kokybės, sumažėjusios kompresijos ir kitų problemų, o elektromobiliai yra paruošti naudojimui vieno mygtuko spustelėjimu bet kokiu metų laiku.
Akceleratoriaus ir stabdžio pedalų reikia mažiau
Pirmą kartą atsisėdę už elektromobilio vairo pajusite, kad jie į akceleratoriaus pedalo spustelėjimą reaguoja momentiškai, o įsibėgėjimas įprastai yra gerokai greitesnis nei eilinio dyzelinio automobilio. Negana to, kartu su aštresniu įsibėgėjimu elektromobiliuose siūlomas ir regeneracinis stabdymas – tai sistema, stabdanti elektromobilį varikliu kai atleidžiate akceleratoriaus pedalą. Veikiant šiai sistemai stabdymo metu papildomai įkraunama baterija ir tausojama stabdžių sistema.
Tai tik keli pagrindiniai pokyčiai, kuriuos į žmonių kasdienybę atneša elektromobiliai. Automobilių rinka šiuo metu stipriai keičiasi ir tobulėja, todėl inovacijų galima pastebėti kone kiekvieną dieną.