Seimas ketina surinkti dar daugiau pinigų iš automobilių savininkų. Aplinkos ministerija siūlo pakeisti ir didinti registracijos mokestį, kuris galiotų į Lietuvą įvežamiems automobiliams už pirmą jų registraciją, bei įvesti naują – naudojimo mokestį, kuris būtų mokamas kasmet. Šį mokestį norima įvesti nuo 2023 metų.
Kaip teigia šių teisės aktų pakeitimų iniciatoriai, siekiama, kad gyventojai keistų automobilius į mažiau taršius, sumažinti dyzelinių automobilių dalį. Tiek registracijos, tiek taršos apmokestinimas apskaičiuojamas pagal tą pačią formulę. Ji komponuojama pagal du automobilių techninius parametrus – kiek gramų anglies dioksido emisijų tenka vienam kilometrui ir oro taršos koeficientą. Projektas numato lengvatas daugiavaikėms šeimoms, vyresniems kaip 65 metų vairuotojams ir kitoms grupėms.
Iki 2024 metų pabaigos nustatomas pereinamasis laikotarpis visiems vairuotojams, kurie įsigijo transporto priemonę iki pirmojo taršos mokesčio 2020 metais.
Seimo opozicijos lyderis, „valstiečių“ frakcijos narys Saulius Skvernelis sakė, kad siūlomi pakeitimai yra ydingi ir problemų neišspręs. Jis teigė, kad tai yra neteisingas mokestis, kuris tikrai nepadės spręsti problemų, susijusių su deklaruojamu tikslu. „Tai yra visiška nesąmonė“, – teigė parlamentaras.