Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiSveikata
Atskirk pelus nuo grūdų
Konkursai
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Rubrika
Degalų kainų iššūkis: taupymas jau degalinėje, bet įpročiai ne mažiau svarbūs

Degalų kaina vairuotojus verčia ieškoti būdų sutaupyti. Pats akivaizdžiausias – už degalus sumokėti kiek įmanoma mažiau, pasinaudojant pigiausiu pasiūlymu rinkoje, išlaukiant akcijų, nuolaidų. Kita vertus, nusipirkus pigesnių degalų ir juos be gailesčio eikvojant kelyje, pastangas sutaupyti galima prilyginti nuliui – perspėja profesionalai.

Vienas žinomiausių šalies lenktynininkų Ignas Gelžinis pripažįsta, kad ir jo aplinkoje yra žmonių, kurie važinėja ir ieško, kur degalai yra pigesni.

„Turbūt viena pagrindinių ekonomijos idėjų būtų tai, kad vairuotojas turi galvoti šiek tiek į priekį. Tarkime, jei mato priekyje raudoną šviesoforo signalą, turėtų riedėti su pavara ir palengva lėtinti savo greitį. Galbūt taip spės užsidegti žalia šviesa ir nereikės sustoti bei pajudėti iš naujo. Tai daugiausiai degalų sutaupantis metodas mieste“, – pataria jis.

Anot profesionalaus lenktynininko, daug vairuotojų galvoja, kad labai lėtai įsibėgėjant sunaudojama mažiau degalų, tačiau tai yra mitas.

„Ekonomiškiausia pasiekti reikiamą greitį spaudžiant akseleratoriaus pedalą 50–70 proc. jėga ir tuomet išlaikyti greitį. Žinoma, daug vairuotojų galvoja, kad prieš sustojant riedėjimas laisva pavara taupo degalus, tačiau taip pat yra mitas. Lėtėti reikia įjungus pavarą ir ją palengva žeminti, taip varikliui nereikia palaikyti degimo deginant kurą ir suvartojimas lėtėjant būna nulinis. Jei riedame laisva pavara, variklis degina apytiksliai iki 1 litro degalų per valandą“, – atkreipia dėmesį I.Gelžinis.

Pasak jo, geriausias būdas sutaupyti yra važiuoti dviračiu ar eiti pėsčiomis, bet jei važiuojama – pirmiausia reikia saugoti automobilį.

„Esu girdėjęs visokių skundų, ypač iš dyzelinių automobilių vairuotojų, kurie renkasi pigiausius degalus, kad dažnai užsikiša filtrai ar aukšto slėgio agregatai. Tokiu atveju geriau taupyti einant pėsčiomis ar pasirinkant dviratį, kai tai leidžia oro sąlygos ar kitos aplinkybės, bet nepilti į automobilio baką žemos kokybės degalų“, – teigia I.Gelžinis.

Bendrovės „Circle K Lietuva“ degalų kategorijos vadovas Rokas Laurinavičius sako, kad pabrangus degalams vairuotojai pakeitė savo įpročius ir taupydami stengiasi važiuoti tik tada, kai labiausiai reikia.

„Stebėdami skirtingus klientų segmentus matome, kad vairuotojai atsakingiau planuoja keliones ir, tikėtina, atsisako tų, kurios nėra būtinos. Taip pat pastebime, kad sunkiasvorių transporto priemonių valdytojai pirkimų apimčių labai stipriai nekeičia. Tokių vartotojų išlaidų krepšelyje degalai dažnai sudaro liūto dalį, tad kaštai esant dabartinėms energijos, o kartu ir degalų kainoms, žymiai augo“, – sako R.Laurinavičius.

Pasak jo, orai šią žiemą yra itin permainingi, nuo speigo iki kone ankstyvos pavasarinės šilumos, o tokios sąlygos palankios rinktis kondensatui, todėl vairuojantieji dyzelinius automobilius turi teikti prioritetą dyzelino kokybei.

Rekomenduojami video