„Žingsnis pirmyn ir du atgal“ – rizikingas Rusijos parduotuvių tinklo „Vkusvill“ eksperimentas žlugo, rašoma austrų leidinyje „Der Standard“. Bendrovė, kuri save pateikia kaip ekologišką ir progresyvią, besiorientuojančią pirmiausiai į jaunus miesto pirkėjus, praėjusią savaitę paleido naują reklaminę kampaniją socialiniuose tinkluose su pavadinimu „Šeimos laimės receptai“.
Reklamų serijoje, kurioje vaizduojamos įvairios šeimos, apsiperkančios „Vkusvill“ parduotuvėje, vienoje iš fotoistorijų buvo užfiksuota ir moteris, su savo dviem dukromis, viena kurių gyvena su mergina. Bendrovė publikacijoje dar parašė, kad „šeima – ne tik kraujo ryšys ar įspaudas pase. Šeima – tai mylintys mus žmonės“.
Tai buvo pirmas
istorijoje atvejis, kuomet žinomas Rusijoje prekės ženklas atvirai
palaikė homoseksualių žmonių teises, rašoma austrų leidinyje. Reklamoje
dalyvavusios mamos, vardu Juma teigimu, jie buvo labai laimingi, kai
sulaukė kvietimo sudalyvauti šioje akcijoje: „Mums buvo svarbu parodyti,
kad galima laimingai gyventi net ir tvyrant homofobijai“.
Laimė ir džiaugsmas truko neilgai – netrukus prasidėjo neapykantos kampanija tiek prieš reklamą paviešinusią bendrovę, tiek ir prieš jos herojus. Konservatyvios ir homofobiškos grupės greitai išplatino naujieną apie reklamą – palydimą reikalavimais boikotuoti ir „imtis priemonių“. Reklamos dalyvės tapo įžeidimų objektų, sulaukė grasinančių žinučių. Viena iš dukrų vėliau tvirtino, kad gavo „susidorojimo jos šeima“ žinučių. „Vkusvill“ taip pat sulaukė neapykantos ir įžeidinėjimų bangos. Bendrovę kaltino „antirusiškų vertybių“ platinimu. Neapykantos kupinuose komentaruose internete daugelis vartotojų net nesivargino atskirti homoseksualumo, sodomizmo ir pedofilijos, aiškinama „Der Standard“.
Daugelis rusų yra
nusiteikę homofobiškai. 2019-aisiais „Levada centr“ atlikta apklausa
parodė, kad 56 proc. rusų savo santykį su homoseksualiais asmenimis
įvardijo kaip „neigiamą“, tik 3 proc. – teigiamai.
Tai susiję su informacine Kremliaus politika, pažymima leidinyje, kuris
kovą už lygias teises įvardija kaip Vakarų bandymą „pakirsti tradicines
Rusijos šeimos, patriotizmo ir paklusnumo vertybes“.
Praėjus vos keturioms dienoms bendrovė „pasidavė“. Prekyviečių tinklas
ne tik pašalino savo reklamą, tačiau atsiprašė bei apkaltino „kelių
pavienių darbuotojų klaidas“. Tačiau šis žingsnis tik pagilino
komunikacijos krizę, mat dabar nusivylė net ir tie, kurie anksčiau gyrė
„Vkusvill“ už drąsą plaukti prieš srovę.
Vietoje lesbiečių ir jų artimųjų bendrovės tinklapyje atsirado
tradicinės šeimos reklama.
„Bendrovės vadybininkams negrėse nei mirtis, nei verslo netekimas, –
pareiškė apžvalgininkas Viktoras Šenderovičius. – O nenoras atstovėti
savo vertybių veda į fašizmą, perspėja jis“.
Su seksistine potekste šią situaciją pakomentavo tinklaraštininkas Mita
Dostojevskis: akimirksniu nuo „Vkusvill“ parduotuvės lentynų dingo visi
kiaušiniai, o bendrovės vadovybė į tai išplatino pranešimą: „Pas mus
kiaušinių niekada ir ne buvo“, rašė jis savo „Facebook“ paskyroje.