Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Sniego kasimas – tikra treniruotė

Didžiojoje dalyje Lietuvos vis dar nesibaigiantis snygis, daugelį kiemų užklojo storu sniego sluoksniu, kastuvus teko prisiminti ne tik nuosavų namų, bet ir daugiabučių gyventojams.

„Eurovaistinės“ vaistininkai sako, kad sniego kasimas – tikra treniruotė, tačiau įspėja net ir reguliariai sportuojantiems nesistengti jo nukasti vienu ypu. Sniego dangos storis kai kuriose šalies vietose jau siekia net 30 centimetrų, todėl prireikus išvažiuoti ar nueiti daugeliui visų pirma tenka padirbėti jį nukasant. Vaistininkė Jelena Deksnienė sako, kad fiziškai aktyviai gyvenantiems žmonėms sveikatos problemų dėl sniego kasimo neturėtų kilti, tačiau atidesni turėtų būti senjorai, stuburo išvaržas turintys žmonės bei tie, kurie retai sportuoja ar apskritai skundžiasi nugaros skausmais.

„Sniego kasimas yra tikrai nemažas fizinis krūvis, todėl pirmiausia svarbu nesiplėšyti ir nesistengti viso sniego nukasti iškart, pasirinkti mažesnį kastuvą, verčiau tai daryti trumpiau ir kelis kartus“, – pataria vaistininkė ir priduria, kad taip pat nereikėtų stengtis iškart nukasti didelių plotų, o pradėti tik nuo tų vietų, kurios tikrai svarbios. Vis dėlto siekiant išvengti traumų ir raumenų skausmų, išeinant ilgesniam laikui padirbėti į lauką, vaistininkės teigimu, naudinga prieš tai truputį apšilti, o nukasus sniegą padaryti tempimo pratimus – tai padės išvengti traumų.

„Kasti sniegą tikrai reikia, tai fizinis aktyvumas, kuris labai naudingas, ypač dabar, karantino metu, kai daugiau laiko leidžiame namuose. Kitaip tariant sniego kasimas yra lyg priverstinis sportas, tačiau svarbu būti atsargiems, jį suskirstyti mažomis dozėmis ir nepamiršti daryti poilsio pertraukėlių“, – pranešime spaudai sako J. Deksnienė. Vaistininkai sako, kad po tokių snieguotų dienų dažnai sulaukia klientų, kurie ateina į vaistinę ieškodami priemonių padėsiančių įveikti nugaros skausmus. Tokiu atveju dažnai pasitelkiami šildantys pleistrai ar įvairūs tepalai bei geliai. Vis dėlto, jeigu jie nepadeda įveikti skausmo, gali prireikti ir gydytojo pagalbos.

Tokiu oru vaistininkai primena einant į lauką pasirinkti tinkamą avalynę, kuri nebūti slidi, taip pat sluoksniuoti drabužius ir verčiau apsirengti mažiau bei tik prireikus užsimesti papildomą sluoksnį.

Tebesitęsiant snygiui svarbu atidžiai planuoti keliones ir verčiau pasilikti daugiau laiko įprastam maršrutui įveikti, kad netektų skubėti. Vaistininkai snieguotomis dienomis pataria vengti pasivaikščiojimų parkuose ir po dideliais medžiais.




Rekomenduojami video