Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Profesorius Kalibatas įvardijo didžiausius kenkėjus imunitetui

Žiemą ir ankstyvą pavasarį mūsų imunitetas nusilpsta, o pasaulyje siaučiant koronavirusui, ypač daug dėmesio skiriama imuniteto stiprinimui ir pabrėžiama jo reikšmė. Kaip galima sustiprinti organizmo apsauginį sluoksnį, naujienų portalui tv3.lt pasakoja Lietuvos bendrosios praktikos gydytojų asociacijos prezidentas, prof. habil. dr. Julius Kalibatas.

„Mūsų turimas imunitetas yra unikali apsauginė sistema, kuri padeda kovoti su visais žalingais faktoriais. Žinoma, mes ją turime saugoti ir ja rūpintis, nes nusilpusi sistema mažai padės, pradėjus sirgti“, – sako jis.

Profesorius nurodo, kad imuniteto atsparumas priklauso nuo žmogaus gyvenimo būdo ir kasdienių įpročių. Pavyzdžiui, jeigu per naktį miegate trumpiau nei 6 valandas, darote žalą savo imuninei sistemai ir jis pradeda silpnėti. „Nuo mūsų pačių priklauso ir mūsų mitybą. Jeigu mityba yra nepilnavertė imuninė sistema blogėja.

Jeigu vartojame per daug cukraus, organizme prasideda rūgimo ir puvimo procesai. Cukraus sumažinimas t.y. cukraus nedėjimas į arbatą, kavą ar atsisakymas gabalėlio saldaus pyrago, gerina situaciją ir mūsų imunitetas dėl to yra stipresnis“, – nurodo jis.

 Emocijos veikiančios imunitetą

Pasirodo, žmogaus emocinė būsena taip pat turi įtaką žmogaus organizmo atsparumui – stresas gali jį susilpninti, o teigiamos emocijos sustiprinti. „Stresas yra labai didelis imuniteto priešas. Kad ir koks jis būtų: lėtinis, ūmus, staigus, jo metu išsiskiria kortikosteroidai, streso hormonai.

Teigiamos emocijos, skiriasi endorfinai laimės ir malonumo hormonai. Jų padaugėjus, pagerėja imuninės sistemos veikla, ji tampa atsparesnė mikrobams ir virusams, kurie žaloja mūsų organizmą“, – pasakoja profesorius.

Paprasti būdai stiprinti imunitetą Be to, geresnei organizmo apsaugai užtikrinti būtinas sportas, buvimas gryname ore ir grūdinimasis. J. Kalibatas nurodo, kad grūdinimasis turi būti saikingas (galima pradėti nuo trumpo šalto dušo). Taip pat būtinas grynas oras ir saulės vonios.

„Padeda kasdieniniai pasivaikščiojimai gryname ore. Reikia vaikščioti ne užterštomis gatvėmis miesto, bet nuvažiuoti į užmiestį, į mišką ir pabūti gryname ore. Taip pat galima važinėtis ir dviračiais“, – sako jis.

„Kalbant apie specialias, vaistines priemones. Žinome, kad vienas iš stipriausių imuniteto stimuliatorių yra alijošius ir jo preparatai. Dar vienas iš natūralių ir stipriausių imunostimuliatorių yra ežuolė. Šių preparatų be recepto galite įsigyti bet kurioje vaistinėje“,– sako profesorius J. Kalibatas.

Taip pat reikia vartoti ir vitaminus. Ypač naudingi visi B grupės vitaminai. Beveik visi jie stimuliuoja imunitetą. Labai svarbu, kad į visą vitaminų kompleksą įeitų ir cinkas, ir selenas. Būtent šitie metalai mikrokiekiais padeda sustiprėti imunitetui.

 Didžiausios klaidos silpninančios imunitetą

Pasak profesoriaus, ar peršalsime dažniausiai priklauso nuo mūsų pačių, nuo tinkamo apsirengimo ar ydingų įpročių. „Dažniausiai netinkamai apsirengiame. Visus virusus ir mikrobus mes jau nešiojamės savyje, tačiau jie mums gali padaryti žalos tik tada, kai mes patys jiems suteikiame palankias sąlygas.

Būtent kūno persišaldymas yra vienas iš jų. Stenkimės tinkamai rengtis, kad neperšaltume. Peršalus gleivinių barjeras silpsta ir tie patys mikrobai, virusai pradeda šeimininkauti ir sukelia ligas.

Imunitetui daug padaryti galime mes patys“, – sako jis. J. Kalibatas atskleidžia, kad patys didžiausi imuninės sistemos priešai yra alkoholis ir rūkymas. „Jeigu dabar kalbame apie koronavirusinę infekciją, tai nustatyta, kad Kinijoje šiuo virusu kur kas dažniau sirgo vyrai nei moterys.

Vienas iš pagrindinių faktorių buvo tai, kad dėl rūkymo buvo pažeistas jų apsaugines barjeras. Alkoholis. Irgi labai gerai žinoma ir pats tyriau, kaip veikia alkoholis. Net vidutinėmis dozėmis jis kenkia imunitetui. Atkreipti dėmesį į imuninę sistemą reikia ne tada, kai sergate, bet visą laiką. Tai yra nuoseklus darbas, kurį daryti reikia visada“, – sako jis.

Laura Bilinskaitė

Rekomenduojami video