Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Persivalgėte ar apsinuodijote? 5 patarimai, ką daryti

Ilgas sėdėjimas prie švenčių stalo ir nuolatinis užkandžiavimas didina riziką persivalgyti. Ką daryti, jei to nepavyko išvengti arba netgi apsinuodijote? Vaistininkai ir gydytojai dalijasi 5 patarimais, kurie pajutus negalavimus padės greičiau pasijusti gerai.

Persivalgymo ir apsinuodijimo simptomai yra gana panašūs: persivalgius dažniausiai pasireiškia sunkumas, skausmas pilvo srityje, pilvo pūtimas, pykinimas, rėmuo, o pagrindiniai apsinuodijimo simptomai – pykinimas, vėmimas, viduriavimas, pilvo skausmas, apetito netekimas, nuovargis ir, kai kuriais atvejais, karščiavimas.

Neslopinkite apsinuodijimo simptomų. Jei vaikas ar suaugusysis ėmė vemti ar viduriuoti, pasak šeimos gydytojo, negalima slopinti šių simptomų, nes taip organizmas valosi nuo toksinių medžiagų. Tokiais atvejais reikėtų gurkšnoti negazuotą mineralinį vandenį ir vartoti elektrolitų skysčius, kurie atstato skysčių bei druskų kiekį organizme.

Apsinuodijus taip pat rekomenduojama vartoti aktyvuotos anglies tabletes, kurios padeda pašalinti toksinus iš organizmo, ir gerųjų bakterijų, kurios atstato žarnyno mikroflorą.

Esant sutrikusiam virškinimui galima išgerti virškinimo fermentų, tačiau jais piktnaudžiauti nederėtų.

„Dažnai naudodami virškinimo fermentus mes tarsi apgauname savo organizmą ir dirbtinai padidiname jo galimybes virškinti. Tai ilgainiui skatina antsvorio formavimąsi, cholesterolio kiekio organizme didėjimą, endokrininės sistemos veiklos sutrikimus, judamojo aparato sistemos pakitimus“, – įspėja gydytojas.

Kurį laiką nevalgykite. Patariama dieną ar pusdienį atsisakyti maisto, gerti negazuotą mineralinį vandenį, o maistą pradėti valgyti mažomis porcijomis ir lengvai virškinamą, pavyzdžiui, košes, vaisius ar daržoves.

Esant lengvam negalavimui galima gerti šiltą vandenį, arbatas, sultinį, o pasireiškus alkiui – užkąsti džiūvėsėlių.

Kurį laiką organizmą pailsinti nuo maisto naudinga ir vaikams. Nors, pasak vaistininko, kartais sunku nustatyti, ar persivalgymo simptomai kamuoja vaikus, bet jei po valgymo pasikeitė elgesys – vaikas tapo vangus, galima įtarti, kad jis persivalgė. Tokiu atveju taip pat reikėtų susilaikyti nuo maisto ir palaukti, kol vaikas pats išalks ir paprašys valgyti – tam tinka nedidelė porcija lengvai virškinamo maisto.

Lengvai pajudėkite. Tiems, kurie jaučia lengvus persivalgymo simptomus, taip pat pataria užsiimti lengva fizine veikla. Pakilę nuo stalo galite išeiti pasivaikščioti po apylinkes. Suaktyvėjus kraujotakai pagerėja ir virškinamojo trakto veikla. Žinoma, sočiai prisivalgius nederėtų užsiimti aktyviu sportu, nes kraujas tokiu atveju priteka į raumenis ir virškinimas dar labiau sulėtėja.

Atsigerkite arbatos. Esant virškinimo negalavimams geriau pasijusti gali padėti vaistažolių arbatos. Natūraliausias ir saugiausias būdas padėti sau pagerinti virškinimą – pelynų arbata. Ją reikėtų vartoti 3-4 kartus per dieną iki tol, kol jausitės gerai. Paprastai persivalgymo sukeltas diskomfortas trunka 2-3 dienas, jei savijauta po 3 dienų negerėja, rekomenduojama kreiptis į gydytoją“, – tvirtina gydytojas.

Karčiųjų kiečių arbata mažina skrandžio spazmus, rūgštingumą bei uždegimą. Gydytojo teigimu, virškinimui taip pat naudingos ramunėlių, šalavijų, medetkų arbatos.

Virškinimui naudinga ir pankolių vaisių arbata, kuri mažina pilvo pūtimą ir gali padėti esant refliuksui. Kmynų vaisiai taipogi mažina pilvo pūtimą, tinka esant viduriavimui ar vidurių užkietėjimui. Ramunėlės mažina uždegimą ir gali sumažinti pilvo spazmus, dujų kaupimąsi. Čiobrelių žolė gali malšinti skrandžio skausmą, mažina viduriavimą bei pilvo pūtimą.

Nesistenkite suvalgyti maisto likučių. Šiais metais, dėl siaučiančios pandemijos ir karantino ribojimų, daugelio šventės bus kuklesnės, švenčiamos mažesniame artimųjų rate.

„Patarčiau atsižvelgti į tai ir gaminti atitinkamai mažiau maisto. Jei vis dėlto nutiko taip, kad per šventes nespėjote visko suvalgyti, nesistenkite subaigti visų likučių ir nerizikuokite apsinuodyti sugedusiu maistu – atidžiai įvertinkite, ar maistas tikrai saugus vartoti“, – atkreipia dėmesį vaistininkas.

Rekomenduojami video