Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaGamtaKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Gamta
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kaip išvengti mėšlungio?

Staigus ir surakinantis blauzdos ar pėdos raumens skausmas, nors trunka ir neilgai, gali kaip reikiant apkartinti dieną. Mėšlungis gali smogti bet kuriam žmogaus raumeniui, ypač intensyvių treniruočių metu, arba atvirkščiai – kada kūnas atsipalaiduoja. Žinoti, kaip šių raumenų spazmų išvengti ir ką daryti, kad jie greičiau praeitų, svarbu ne tik dėl to, kad tai skausminga, bet ir dėl gresiančio pavojaus tam tikrose situacijose.

Iš kur atsiranda mėšlungis?

Karštos vasaros dienos, aktyvus sportas ar mėgavimasis vandens telkinių teikiamais malonumais gali pasižymėti ne tik smagiomis akimirkomis, bet taip pat ir veriančiu raumenų skausmu – mėšlungiu. Jis gali surakinti šlaunis, blauzdas, pėdas, kaklą, rankas, plaštakas, pilvą ir net tarpšonkauliniu raumenis. Tokie raumenų susitraukimai dažniausiai nėra pavojingi sveikatai, tačiau gali parodyti kitas sveikatos problemas, kuriomis reikėtų susirūpinti.

„Kad ir koks stiprus būtų mėšlungio sukeliamas skausmas, dažniausiai jis žalos sveikatai nepadaro, tačiau gali slėpti keletą organizmui svarbių sveikatos būklių. Viena dažniausių priežasčių, kodėl tam tikrą žmogaus kūno raumenį sutraukia mėšlungis, yra mineralų, tokių kaip magnis, kalcis ar kalis, trūkumas. Prakaituodami šių medžiagų netenkame, todėl karštą vasaros dieną ar intensyviai sportuojant reikėtų turėti mineralinio vandens, prisotinto šiais elementais, taip pat reguliariai vartoti papildus“, – pranešime žiniasklaidai pažymi vaistininkė Inga Norkienė.

Anot jos, ne tik tai gali sukelti raumenų spazmus. Mėšlungio skausmą primenantis pojūtis kojose žmogų gali kankinti ir tada, kai užsispaudžia stuburo nervai, taip pat kai susiaurėja kraujagyslės, tiekiančios kraują ir deguonį kojų raumenims. Raumenų spazmų intensyvumui ir pasikartojimams įtaką gali daryti ir asmens amžius – senstant prarandama raumenų masė, tad fizinė veikla raumenims yra papildomas stresas.

Įvairios medicininės būklės, tokios kaip diabetas ar kepenų sutrikimai, taip pat gali daryti įtaką mėšlungio atsiradimui. Iš šio sąrašo nereikėtų išbraukti ir dehidratacijos – vanduo yra būtinas normaliai raumenų veiklai palaikyti.

Raumenų spazmams – ne

Vaistininkė pataria prieš aktyvias veiklas, tokias kaip sporto treniruotė, ilgas pasivaikščiojimas ar maudynės vandens telkinyje, atlikti raumenų tempimo pratimus – pastarieji paruoš raumenis būsimam krūviui. Taip pat rekomenduojama gerti daug skysčių, valgyti visavertį maistą, o organizmą, ypač vasarą, stiprinti elektrolitais ir mineralais.

I.Norkienė: „Dažnas raumenų spazmų pasikartojimas, atsiradęs raudonumas, tinimas ar mėlynės, jaučiamas raumenų silpnumas gali būti kitas ligas nurodantys simptomai.“

„Kartais mėšlungio išvengti nepavyksta, todėl būtina žinoti, kaip kuo greičiau nuraminti jo sukeltą skausmą. Pirmoji taisyklė – tempti raumenį į priešingą pusę, nei mėšlungis jį traukia. Tarkime, jei sutraukia pėdą, reikėtų pastatyti ją ant žemės ir pasistiebti arba užriesti kojų pirštus į viršų. Tai pats efektyviausias būdas kovoti su mėšlungiu. Taip pat, jei įmanoma, prie skaudamos vietos galima pridėti ledukų, tačiau to negalima daryti tiesiogiai ant odos – geriau juos įvynioti į ploną rankšluostį“, – pažymi I.Norkienė.

Jei mėšlungis sutraukia koją, kai esame vandenyje, geriausia sau smarkiai žnybti į skaudamą vietą, nes kitu atveju, raumenų spazmui stiprėjant, galima ir nuskęsti. Anot I.Norkienės, kai kurie vandens telkiniuose ar baseinuose dažnai plaukiojantys asmenys prie maudymosi kelnaičių prisisega žiogelį, kad prireikus galėtų įdurti į mėšlungio sutrauktą raumenį ir taip išgelbėti sau gyvybę.

Vaistininkė I.Norkienė primena, kad nors mėšlungio sukeliamas raumens spazmas trunka nuo kelių sekundžių iki kelių minučių, svarbu pasirūpinti savo organizmu, kad sumažėtų grėsmė jam atsirasti. Jei geriama pakankamai skysčių, organizmas palepinamas įvairias mineralais ir vitaminais, nepersitempiama užsiimant aktyviu sportu, tačiau mėšlungis vis tiek reguliariai išmuša iš vėžių, būtina atkreipti dėmesį į kitus organizmo siunčiamus ženklus.

„Dažnas raumenų spazmų pasikartojimas, atsiradęs raudonumas, tinimas ar mėlynės, jaučiamas raumenų silpnumas gali būti kitas ligas nurodantys simptomai. Tokiu atveju būtina kreiptis į šeimos gydytoją. Jis, apklausęs ir atlikęs reikiamus tyrimus, patars, kaip šią problemą išspręsti“, – priduria vaistininkė.

Rekomenduojami video