Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Išmokime gyventi be streso

Lietuvos gyventojų psichikos sveikatos rodikliai – gana prasti. Mūsų šalis pirmauja pasaulyje pagal savižudybių skaičių, aukšti su prievarta susiję rodikliai, didelis priklausomybės ligų paplitimas. Sergamumas psichikos ir elgesio sutrikimais kiekvienais metais auga. Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras ragina atkreipti dėmesį į savo ir artimųjų psichikos sveikatą ir skelbia 2016-uosius metais be streso. Stiprus, pasikartojantis ar užsitęsęs stresas labai žalingas sveikatai, jis gali lemti daugelio ligų atsiradimą.

Neįmanoma visiškai išvengti streso, tačiau galima sumažinti neigiamą jo poveikį. Psichinė sveikata – tai ne vien psichikos ligos, tai emocinis, dvasinis atsparumas, leidžiantis patirti džiaugsmą ir ištverti skausmą, nusivylimą, liūdesį. Tai gebėjimas išreikšti save suteikiant malonumą sau ir aplinkiniams, galimybė pačiam daryti sprendimus ir už juos atsakyti.

Ilgalaikis stresas yra vienas iš psichikos sveikatą bloginančių veiksnių. Nors stresas – natūralus gyvenimo reiškinys, skatinantis veiklumą, išradingumą, netgi kūrybiškumą ir tobulėjimą, tačiau per stiprus, labai dažnai pasikartojantis arba užsitęsęs stresas gali paskatinti įvairių ligų atsiradimą. Patyrus stresą, organizme vyksta biocheminių pokyčių, dėl kurių padažnėja širdies plakimas ir kvėpavimas, padidėja kraujospūdis, prakaitavimas, kraujyje padaugėja cukraus. Įtampą jaučiantis žmogus neretai skundžiasi miego ir apetito, kraujotakos sutrikimais, pečių skausmu, nuotaikos svyravimu, galvos skausmu. Streso, kaip natūralaus gyvenimo reiškinio, visai išvengti neįmanoma, tačiau neigiamas pasekmes sveikatai galima sumažinti didinant atsparumą stresui.

Kaip tapti atspariam stresui

Daugiau judėti – mankštintis, sportuoti, eiti pasivaikščioti, fiziškai padirbėti.

Laiku gultis, nes sveikesnio miego valanda yra prieš vidurnaktį, derinti darbą su poilsiu, poilsio metu išmokti atsiriboti nuo šiuolaikinių technologijų, einant miegoti išjungti mobilųjį telefoną.

Išmokti džiaugtis kasdieniais gyvenimo malonumais.

Pažinti save, tobulėti, ugdyti geriausias savo būdo savybes.

Pozityviai mąstyti, galvoti apie gerus, teigiamus dalykus.

Išmokti atsipalaiduoti – kiekvieną dieną skirti kelias minutes kvėpavimo pratimams, raumenų atsipalaidavimui, meditacijai.

Psichikos sveikata labai susijusi su fizine sveikata. Sportuojantys, sveikai besimaitinantys, aktyviai leidžiantys laisvalaikį žmonės yra energingesni, pozityviau nusiteikę, todėl jie kur kas rečiau susiduria su psichikos sveikatos sutrikimais.

 

Rasa Vaitkienė, psichologė

Rekomenduojami video