Daugiausia Lietuvoje veikia itin mažų kepyklų, turinčių savo parduotuvėles, kavines. Šių sėkmė, anot savininkų, labiausiai priklauso nuo sugebėjimo suburti nuolatinių klientų būrį, o ne nuo didžiųjų konkurenčių spaudimo.
Mažosios kepyklos, kurių šalies miestuose ir miesteliuose veikia kelios dešimtys, sako aukščiausioje lygoje, kur varžosi didžiosios kepyklos, dalyvauti nė neketinančios. Vienintelis būdas atsilaikyti – susikurti naujas žaidimo taisykles.
Greitai neišnyks
Ilona Baristienė, duoną kepančios Šiaulių raj. bendrovės „Kalnas“ vadovė, sako jau kurį laiką stebinti menkstantį duonos vartojimą, bet ne didėjančią konkurenciją.
„Žinoma, jaučiame, kad duonos vartojimas po truputį mažėja. Itin smarkiai tai pajutome praėjusiais metais. Tačiau negaliu pasakyti, kad mus labai spaudžia didieji kepėjai, kad dėl jų yra tokia mažųjų situacija, čia gal kitos priežastys“, – teigia pašnekovė.
Kaip vieną jų p. Baristienė įvardija paprasčiausiai mažesnį gyventojų skaičių regionuose, kur mažieji duoną parduoda. Vis dėlto ji sako nemananti, kad mažiausios kepyklos nyks sparčiau nei iki šiol.
„Mažųjų kepyklų produkciją perka tie žmonės, kurie jos neperka prekybos tinkluose. Be to, mažesniuose miestuose nėra tiek daug tinklų, pasirinkimas mažesnis“, – teigia jis, rašo "Verslo žinios".