Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiSveikata
Atskirk pelus nuo grūdų
Konkursai
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Rubrika
Pažangūs automobiliai sensta vis lėčiau – kaip gamintojams tai pavyksta?

Niekas nesensta greičiau už technologijas. Išmanieji telefonai rinkoje atnaujinami kasmet, o vos 3–4 metų sulaukęs aparatas laikomas seniena. Tokia pati padėtis ir su kompiuteriais, technologijų proveržis įvyko ir automobilių rinkoje. Tik su pastaraisiais yra problema: retas vairuotojas gali keisti ratuotį kas metus ar dvejus. Ką gamintojai daro, kad automobiliai taip greitai nepasentų?

Nauja technologija, o jau atgyvenusi

Joks naujas automobilis neįsivaizduojamas be multimedijos ekrano, nors, žvelgiant į visą transporto pramonės istoriją, tai tik šiame amžiuje išpopuliarėjusi naujovė. Didžiausia šios inovacijos problema ta, kad ji yra technologinė, o ne inžinerinė. Pastarosios taip greitai nesensta. O štai ekranai, kompiuteriai, telefonai ir kitos technologijos itin sparčiai atsinaujina.

Dar prieš dešimtmetį spalvotas radijo ekranas „Volkswagen Golf“ modelyje buvo neregėta modernybė, o dabar iš didelių kvadratinių pikselių sudarytas vaizdas atrodo prasčiau nei pirmuosiuose kompiuteriuose, kuriais žmonės pradėjo darbuotis. O, pavyzdžiui, prabangiausiuose „Mercedes-Benz“ naudojamas „MBUX Hyperscreen“, lyginant su prieš dešimtmetį montuotais tuo metu moderniausiais ekranais, atrodo tarsi iš futuristinio filmo.

Ne ką geresnė situacija ir šiandien. Nors dabartinės automobilių multimedijos sistemos atrodo pažangios, kasmet pasirodo vis geresnių, funkcionalesnių. Dėl jų vos metų sulaukęs modelis gali pasirodyti išėjęs iš mados.

Štai korėjiečių gamintojai turi jau dvi sistemas. Naują, kuri montuojama į naujos kartos elektromobilius, ir senesnę, kurią aptiksime mažesniuose, ant senų platformų pagamintuose modeliuose. Iš esmės jos abi tikrai nėra blogos, bet skirtumas išbandžius naująją – milžiniškas, senoji atrodo lyg prieštvaninė. Gamintojai jau kalba, kad po gerų metų pristatys visiškai naują sistemą.

Sprendimas – nuotolinis atnaujinimas

Aišku, daliai vairuotojų multimedija toli gražu nėra pats svarbiausias dalykas – jiems tereikia, kad ji nestrigtų ir būtų funkcionali. Tačiau dalis automobilių pirkėjų nori naujovių. Tai ypač svarbu didelius pinigus už komfortą ir technologinę pažangą mokantiems „premium“ segmento klientams. Ir per metus aktualumą prarandanti technologija jiems toli gražu nėra pliusas.

Tad kokį jaunystės eliksyrą sugalvojo gamintojai, kad naujus automobilius įsigiję vartotojai jų technologijų pažanga galėtų džiaugtis ilgiau nei metus? Iš tiesų sprendimas gana paprastas ir jau ne vienus metus taikomas kitose technologijų srityse. Tai – nuotolinis sistemos atnaujinimas.

Gamintojai tam tikras multimedijos sistemas, kurių gyvavimo laikas anksčiau trukdavo po kelerius metus, atnaujindavo dirbtuvėse per techninę apžiūrą. Tačiau dabar technologijos tobulėja gerokai sparčiau, visi automobiliai turi ryšį, internetą, tad jas galima atnaujinti nuolat.

Vis plačiau naudoja DI

Atnaujinimai nėra tokie patys kaip „Windows“ kompiuterių – jie sisteminiai, todėl pokyčių vartotojai beveik nejaučia. Tačiau įdiegus navigacijos sistemos atnaujinimus, „Google Maps“ sistema gauna vaizdą lyg iš paukščio skrydžio.

Navigacijoje ir multimedijos sistemose vis plačiau naudojamas dirbtinis intelektas (DI). Pavyzdžiui, „ChatGPT“ įskiepis dabar leidžia ne tik paprašyti automobilio įjungti ar išjungti tam tikras jo funkcijas, bet ir bendrauti su transporto priemone kaip su žmogumi – pagalbininku.

Balso asistentas gali pasiūlyti geriausias aplink esančias vietas papietauti ar įdomius lankytinus objektus. O kad praskaidrintų kelionę, jis papasakos objektų, pro kuriuos yra važiuojama, istorijas.

Svarbu – technologinė įranga

Kadangi technologijos tobulėja nuolat, nieko keisto, jog vis daugiau gamintojų sistemas atnaujina belaidžiu būdu. Taip jos nepasensta, o kad ilgai gyvuotų, gamintojams iš anksto reikia tik dviejų ingredientų: galingo procesoriaus, gebančio apdoroti daug duomenų, kad nestrigtų sistema, ir raiškaus, vaizdo nedarkančio ekrano.

Žinoma, šiuo atveju lengviau „premium“ markėms, kurios parduoda automobilius už santykinai didelę kainą ir dėl to gali sau leisti naudoti brangias technologijas. Ekonominėje ir vidutinėje klasėse, kur stipri konkurencija dėl kainų, tą padaryti sunkiau.

Rinka jau ne kartą įrodė technologijų svarbą, tad po kelerių metų „premium“ filosofiją su technologijomis perims ir žemesnių kainų kategorijų gamintojai.

Rekomenduojami video