Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Gyventojams visą naktį teko kęsti signalizacijos kaukimą

Kovo 26-osios naktis Širvėnos ežero pakrantėje gyvenantiems žmonėms nebuvo iš ramiųjų. Vidurnaktį sunkiai pakeliamą garsą pradėjusi skleisti nuotekų siurblinės signalizacijos sirena buvo išjungta tik ryte.

Bemiegė naktis

Kudirkos gatvės pradžioje gyvenantys biržiečiai buvo pažadinti apie vidurnaktį. Iš miego juos pakėlė kaukti pradėjusi nuotekų siurblinės dangčio signalizacija. Sirenai kurį laiką nenurimus buvo nuspręsta kreiptis į avarinę tarnybą, nes garsas buvo sunkiai pakeliamas.

„Vidurnaktį ne vieversėlis ir ne gegutė už lango kukuoti pradėjo. Kas svarbiausia, signalizacijos garso dažnis toks sunkiai pakeliamas, kad nuo jo žmonai galvą išsyk pradėjo skaudėti. Neapsikentęs maždaug už pusvalandžio paskambinau budinčiai „Biržų vandenų“ avarinei tarnybai, kurie sakė, kad pasistengs sutvarkyti. Niekas neatvažiavo, kaukimas nesiliovė. Už valandos paskambinau antrąsyk ir jau man sako, kad tikriausiai teks palaukti iki ryto“, - pasakojo vienas iš nepatogumus patyrusių gyventojų.

Dar kurį laiką garsą bandę kęsti žmonės galiausiai nusprendė skambinti bendruoju pagalbos telefonu 112. Dispečeriui buvo papasakota situacija ir kas už tai turėtų būti atsakingas. Į pranešimą buvo sureaguota, į įvykio vieta atvyko... policijos pareigūnai.

„Kam reikalingas budintis darbuotojas, jei į avarinius signalus nereaguojama? Įsivaizduokite, kad ima ir į iškvietimus nevažiuoja gaisrininkai, dujų tarnyba, medikai, kelininkai, policijos pareigūnai. Jei yra tokia budinti tarnyba, tai ji turi ir dirbti savo darbą“, - stebėjosi po bemiegės nakties kalbinti V. Kudirkos gatvės gyventojai.

Informavo ir policija

Biržų policijos pareigūnai iš bendrojo pagalbos centro pranešimą apie gyventojams keliamą signalizacijos problemą gavo 2 val. nakties. Į įvykio vietą buvo nusiųstas budėjusių pareigūnų ekipažas.

„Pareigūnai nuvyko į įvykio vietą. Po buvo susisiekta su „Biržų vandenų“ dispečeriu, kuris patikino, kad problema bus išspręsta“, - sakė Biržų rajono policijos komisariato viršininkas Deividas Valtaris.

Pasak jo, policijos pareigūnai be išimties reaguoja į visus iškvietimus. Ir tik po to galima daryti iškvietimo pagrįstumo analizę bei kitas išvadas.

UAB „Biržų vandenys“ pareigūnams duotą pažadą - problemą sutvarkyti - ištesėjo. Tik ne iš karto, o maždaug po 6 valandų. Anot V. Kudirkos gatvės gyventojų, „Biržų vandenų“ darbuotojai atvyko ir sireną išjungė prasidėjus darbo dienai - apie 8 valandą ryto.

Manė, kad signalizacija išsijungs pati

Nuotekų sistemas administruojanti įmonė „Biržų vandenys“ apie naktį suveikusią signalizaciją pranešimą gavo, tačiau į jį nebuvo tinkamai sureaguota.

„Dispečeris gavo pranešimą apie problemą ir pranešė budinčiam specialistui. Jis turėjo nuvykti į įvykio vietą, bet to tiesiog nepadarė, nes pagalvojo, kad signalizacija išsijungs pati. Man belieka tik atsiprašyti nepatogumus patyrusių žmonių. Pareigos neatlikęs darbuotojas ryte buvo iškviestas pokalbiui. Vertinu taip kaip aplaidumą“, - sakė UAB „Biržų vandenys“ direktorius Rimantas Martinonis.

Anot direktoriaus, suveikė žmogiškasis faktorius ir tam tikras psichologinis momentas.

„Suveikė tam tikras psichologinis momentas. Pranešimas nebuvo apie avariją ar pakilusį nuotekų lygį siurblinėje, o pranešimai apie šulinio dangčio atkėlimą labai dažnai nepasitvirtina. Sirena po kurio laiko dažniausiai savaime nustoja kaukusi, to budintis specialistas ir tikėjosi. Visgi gavęs pranešimą į vietą nuvykti jis turėjo. Tikiuosi, kad tokia situacija nepasikartos“, - paaiškino R. Martinonis.

Dujininkai reaguoja per valandą

Avarinių situacijų ar keblumų gyventojams gali kilti ne tik dėl vandentiekio ar kanalizacijos, bet ir dėl kitų paslaugų. Vieni pavojingesnių gali būti dujų nuotekio atvejai. Tikimybė jiems nutikti yra ypač padidėjusi dėl pernai per Biržus nuvilnijusios dujofikacijos bangos.

Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) ryšių su visuomene skyrius informuoja, kad fizinės dujų avarinės tarnybos nėra. Tačiau esant neatidėliotinoms situacijoms, iki atvyktų budinti brigada iš Panevėžio, reaguoja operatyvinė Elektros tinklo operatyvinė brigada. Į pavojingus incidentus, kai kreipiasi klientai dėl galimo nuotekio ar dujų kvapo ir kai kyla pavojus sveikatai, avarinė tarnyba atvyksta greičiau nei per vieną valandą.

ESO teigimu, galimas dujų nuotėkis ir kvapas jau savaime yra galima grėsmė sveikatai, todėl vienareikšmiškai į tokius pranešimus, kurie galbūt vėliau ir nepasiteisina, reaguojama nedelsiant.

Užuodus dujų kvapą, būtina pranešti ESO Dujų avarinei tarnybai (1804).

Simonas Gudas

Biržų krašto laikraštis "Šiaurės rytai"

Rekomenduojami video