Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaKultūraPatarimaiSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Konkursai
Kultūra
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
„Betonkės“ era juda pabaigos link: atnaujintas 30 km kelio ruožas nuo Molėtų iki Utenos

Eismui atidaryta atnaujinto blogiausios būklės kelio Vilnius–Utena atkarpa nuo Molėtų iki Utenos. 30 km ilgio ruože intensyvūs kelio tvarkymo darbai vyko nuo kovo vidurio: betono plokštės išardytos ir naujas kelias nutiestas vos per 9 mėnesius.

Vykdant 30 km plento kapitalinį remontą, išardyta 92 tūkst. t senos betono plokščių dangos. Šie ir naujo kelio tiesimo darbai buvo vykdomi pasitelkiant 280 transporto priemonių: sunkvežimių, buldozerių, ekskavatorių ir pan. Naujam keliui panaudota 164 tūkst. t asfalto, 190 tūkst. t dolomitinės skaldos, daugiau nei 1 mln. t smėlio.

Didelė dalis jau padaryta – šiandien yra daugiau kaip 40 proc. atnaujinto Utenos plento. Per nepilnus 9 mėnesius įgyvendinti rekonstrukcijos darbai 30 km ilgio atkarpoje rodo, kad galima judėti itin sparčiai ir efektyviai. Jau kitų metų pavasarį suplanuota pradėti likusių ruožų rekonstrukciją, taigi „amžiaus statybomis“ pramintas projektas sėkmingai juda pabaigos link.

Kelyje nuo Molėtų iki Utenos kapitalinio remonto metu sutvarkytos dvi eismo juostos, įrengtos autobusų sustojimo aikštelės su paviljonais, pėsčiųjų takais ir modernus apšvietimas. Šioje kelio atkarpoje taip pat baigiamos įrengti nuo gyvūnų migracijos apsaugančios tinklo tvoros bei horizontalieji barjerai, kurie padės sumažinti eismo įvykių skaičių gyvūnų migracijos metu. Atsižvelgus į kelyje fiksuojamus transporto priemonių srautus, atlikus transporto srautų modeliavimą, kapitaliai remontuojamame ruože ties sankryžomis įrengtos papildomos kairiojo posūkio juostos.

Darbai Utenos plente nuo Molėtų iki Utenos pradėti pavasarį ir praėjus vos 9 mėnesiams šis kelias pasikeitė neatpažįstamai. Kelias Vilnius–Utena yra strateginė jungtis tarp sostinės, Utenos ir kitų šalies šiaurės-rytų regiono miestų.

Nors šio 30 km ruožo Molėtai–Utena rekonstrukciją pagal pasirašytą sutartį planuota baigti 2025 m. II ketvirtį, darbai buvo vykdomi kur kas sparčiau. Naujas kelias jau nutiestas, o iki gruodžio vidurio jame bus atlikti ir visi baigiamieji darbai (kelio ženklinimas, nuovažų, atitvarų tvarkymas ir pan.). Vykdant baigiamuosius darbus, maksimalus leistinas greitis kelyje bus ribojamas iki 50 km/val. Rekonstruotame kelyje nuo Molėtų iki Utenos įrengta iš viso 20 km atitvarų, kurie užtikrins eismo dalyvių saugumą skirtingose kelio atkarpose.

Projektuojant šią atkarpą, papildomai buvo atliktas kelių saugumo auditas. Jo metu įvertinti visi aspektai, susiję su saugaus eismo užtikrinimu. 30 km atkarpos nuo Molėtų iki Utenos darbų vertė – 61 mln. eurų (su PVM). Kapitalinio remonto darbus atliko „Via Lietuva“ skelbtą viešąjį konkursą laimėjusi akcinė bendrovė „HISK“.

Likusio, dar neatnaujinto kelio Vilnius–Utena ilgis – 42,8 km. Šios dalies atnaujinimo projektas susideda iš 5 atskirų ruožų, dėl dviejų, beveik 18 km siekiančių atkarpų nuo Nemenčinės–Maišiagalos sankryžos iki Pociūnų gyvenvietės, sutartys su AB HISK ir UAB „Fegda“ pasirašytos 2024 m. lapkričio mėnesį. Bendra 18 km ilgio kelio atnaujinimo darbų suma siekia 43 mln. eurų.

Šiuo metu vykdomi ir likusių 25 km ilgio kelio atkarpų atnaujinimo darbų viešieji konkursai. Dėl didesnio eismo intensyvumo kelias nuo Vilniaus iki Molėtų bus rekonstruotas į 2+1 eismo juostas. 18 km ilgio atkarpoje darbai turėtų prasidėti jau pavasarį bei bus baigti per 12 mėn. (neskaičiuojant žiemos pertraukos). Sėkmingai įvykus ir paskutinių likusių 25 km rangos darbų pirkimams, šios dalies atnaujinimas taip pat turėtų būti pradėtas jau pavasarį. Pirmasis Utenos plento rekonstrukcijos etapas – darbai Utenos mieste – baigti 2024 m. spalio pradžioje.

Kelias Vilnius–Utena pastatytas 1979–1985 m. Jis – vienintelis iš betono plokščių sudarytas kelias Lietuvoje. Šis magistralinis kelias yra viena pagrindinių Lietuvos transporto arterijų, vedančių iš šalies sostinės į aplinkines savivaldybes. Per parą šiuo keliu pravažiuoja netoli 9 tūkst. transporto priemonių.

Rekomenduojami video