Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Krakių ūkininkai stoja į kovą dėl nuovažų

Kėdainių rajono Krakių seniūnijos Meironiškėlių kaimo ūkininkai Juodžiai stoja į kovą su Lietuvos automobilių kelių direkcija. Ūkininkai reikalauja, kad rekonstruojamame senajame Krakių kelyje būtų įrengta nuovaža į jų nuosavą žemės sklypą, o Kelių direkcija atkerta, kad kelio remontas daromas laikantis įstatymų. Kuo baigsis ūkininkų ir valdžios atstovų konfliktas – neaišku.

Pradėjo pavasarį

Šių metų pavasarį Kėdainių rajone prasidėjo dar vieni grandioziniai statybos darbai. Sunkiosios technikos desantas sugužėjo į vadinamą senąjį Krakių kelią, mat čia pradėti regioninio kelio Kėdainiai–Lipliūnai–Krakės rekonstrukcijos darbai.

Darbus pradėjo konkursą laimėjusi bendrovė UAB „Kauno keliai“. Projektas finansuojamas Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis. Bendrovė pagal sutartį kelią rekonstruoti įsipareigojo iki šių metų pabaigos.

Džiaugsmas tęsėsi neilgai

„Mes labai džiaugiamės, kad ties Meironiškėlių kaimu kelias jau išasfaltuotas, jis naujas, šviežutėlis, labai geras, puikiai padarytas. Tačiau yra viena bėda. Kelininkai neišliejo nuovažos į mano žemės sklypą, tad aš niekaip su sunkiąja technika negaliu patekti į savo laukus, savo nuosavą žemę.

Kreipiausi į kelininkus, o šie atkirto, kad dirba pagal projektą, kurį pasirašė Lietuvos automobilių kelių direkcija. Tai reiškia, kad direkcija nenumatė nuovažos. Tai tikrai neteisybė“, – piktinosi žurnalistą išsikvietęs Krakių seniūnijos ūkininkas Stanislovas Juodis.

Buvo gerai

Ūkininkai pasakojo, kad nuovaža į jo sklypą visuomet buvo ir jis ja sėkmingai naudodavosi. Dabar vyras negali su sunkiąja technika važiuoti nusiimti derliaus.

„Čia visą laiką buvo žvyrkelis, tad aš su sunkiąja technika privažiavęs kelio kraštą lengvai nuvažiuodavau į laukus. Kelininkai kelią labai sukėlė, atnaujino, išasfaltavo, todėl dabar neįmanoma nuvažiuoti į laukus bet kur, reikia važiuoti tik nuovažomis.

Pas mano kaimynus nuovažas įrengė, o pas mane ne. Tai kaip man nuvažiuoti nusiimti derlių? Kažkokia betvarkė“, – pasipiktinimo neslėpė vietos ūkininkas.

Niokotų kelią

Ūkininkas neslėpė, jei dabar į savo žemes bandytų patekti ne per nuovažą, o bet kurioje vietoje – jis niokotų kelią. Už tai jam grėstų administracinė atsakomybė.

„Jei sugadinsiu naują kelią – turėsiu atsakyti. Bet kaip man patekti į savo sklypą, kaip nusikulti grūdus? Kas man kompensuos visus nuostolius, jei aš negalėsiu nusiimti derliaus? Čia ūkio žlugdymas yra, nesuprantu, kodėl man neįrengė tos nuovažos, juk jiems tai tikrai nedaug kainuoja, o man tokie pinigai būtų labai dideli“, – pabrėžė S. Juodis.

Kreipėsi į direkciją

Ūkininkas, praradęs kantrybę, kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją. Ši išnagrinėjo ūkininko prašymą dėl nuovažos įrengimo ir pateikė atsakymą.

„Kelių direkcija informuoja, kad teisėtai įrengtos ir įregistruotos nuovažos jūsų minimoje vietoje nebuvo, todėl statinio projekte nuovaža minėtoje vietoje ir nebuvo numatyta“, – informavo Remigijus Lipkevičius, Lietuvos automobilių kelių direkcijos Administravimo departamento direktorius.

Siūlo įsirengti už savo lėšas

Lietuvos automobilių kelių direkcija siūlo ūkininkui išeitį – įsirengti nuovažą už savo asmenines lėšas.

„Naujos nuovažos įrengimas galimas tik kelių techninio reglamento numatyta tvarka, kur nurodoma, kad nuovažos įrengiamos ūkinių objektų ar transporto aptarnavimui ir eismo dalyviams skirtų paslaugų statinių savininkų lėšomis, jei jos nėra numatytos naujai rengiamuose kelio tiesimo, rekonstravimo ar remonto planavimo dokumentuose ar techniniuose projektuose.

Tokiu atveju, žemės sklypo savininkas, pageidaujantis įsirengti nuovažą į jam priklausantį žemės sklypą, turėtų kreiptis į Kelių direkciją dėl prisijungimo prie valstybinės reikšmės kelio techninių ir projektavimo sąlygų gavimo.

Pagal šias sąlygas turi būti parengta ir su Kelių direkcija suderinta nuovažos įrengimo techninė projektinė dokumentacija, su Kelių direkcija sudaryta prisijungimo sutartis ir šiuo pagrindu sklypo savininkas gali įsirengti reikiamą nuovažą savo lėšomis“, – paaiškinime teigia R. Lipkevičius.

Ūkininkai nesutinka

Lietuvos automobilių kelių direkcijos atsakymą gavę ūkininkai teigė su juo nesutinkantys ir grasina minti teismų slenksčius.

„Kodėl mes turime įsirengti nuovažą už savo lėšas, jei ten ta nuovaža visuomet buvo? Gal jie gali paaiškinti, kaip man patekti į savo žemės sklypą? Gal yra ir daugiau žmonių, kurie susidūrė su ta pačia situacija? Mačiau, kaip įrengia nuovažas kur reikia ir nereikia, o man įrengti negali“, – pasipiktinimo neslėpė vietos ūkininkas.

 

Dimitrijus KUPRIJANOVAS

Rekomenduojami video