Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kaip išvengti staigmenų kelyje

Rimtesnis automobilio gedimas, ypač užsienio kelionėje, gali sužlugdyti visus metus lauktas atostogas. Tad vertėtų apsidrausti nuo tokių netikėtumų iš anksto.

Prieš leidžiantis į išvyką automobiliu patartina patikrinti visų skysčių lygį. Ypač svarbu, kad vasarą nebūtų išsekusi aušinimo skysčio talpykla. Atšilus orams, variklis kur kas greičiau gali perkaisti. Būtina patikrinti ir alyvos lygį. Tai daryti pravartu bent kartą per mėnesį rytais, prieš pradedant važiuoti. Tai, kad alyva senka greičiau, nors nuolat jos papildoma, rodo variklio problemas, greičiausiai nusidėvėjo žiedai.

Svarbūs mažmožiai

Kitų automobilio techninių skysčių stokai atsirasti gerokai mažiau priežasčių. Esant tvarkingai stabdžių ir vairo stiprintuvo sistemai, jos skysčiai niekur nedingsta. Stiklų plovimo skysčio trūkumas nustatomas gana paprastai, neišlipant iš automobilio. Jei paspaudus valytuvų svirtelę, šepetėliai sausai brauko stiklą, su dulkių dalelėmis raižydami jo paviršių, vadinasi, trūksta stiklų plovimo skysčio. Prieš vasaros keliones vertėtų pakeisti ne tik oro ir degalų, bet ir salono filtrą. Pastarasis lems, ar ilgos išvykos metu kvėpuosite dulkėmis ir kitomis priemaišomis neužterštu oru.

Automobilio klimato kontrolės sistemą būtina dezinfekuoti kas trejus metus. Besibaigiant kelionei, ją vertėtų išjungti, kad garintuvas turėtų laiko išdžiūti. Europos gumos gamintojų asociacijos duomenimis, tik kas dešimtas vairuotojas reguliariai tikrina padangų slėgį. Jis lemia, ar automobilis kelyje bus stabilus ir tinkamai valdomas. Padangose trūkstant slėgio, didėja degalų sąnaudos. Pastebėjus, kad kuris nors ratas nuolat netenka dalies oro, reikėtų jį permontuoti.

Nerūpestingumas neatleistinas

Slėgį padangose būtina patikrinti prieš kiekvieną ilgesnę kelionę. Esant per dideliam slėgiui, pailgėja stabdymo kelias, automobilis greičiau ima slysti ant drėgnos dangos. Važiuodamas per mažai pripūstomis padangomis, automobilis naudoja daugiau degalų. Automobilio stabdymas apsunkėja ne tik esant nepakankamam slėgiui padangose, bet ir pablogėjus stabdžių sistemai. Mažiausiai lauktina staigmena – kelyje „dingę“ stabdžiai. Patikrinti vertėtų, ar tinkamai veikia rankinis stabdys. Jis po žiemos gali turėti polinkį „prikepti“. Stringantis rankinis stabdys gali apsunkinti kelionę. Vien paspardžius ratą jis gali neatšokti. Prieš ilgas vasaros keliones automobilio stabdžių sistemą reikia atidžiai patikrinti, o prireikus – pakeisti sudilusias detales. Remontuojant stabdžių sistemą, detalėms geriau netaupyti, neieškoti pigesnių, tačiau konkrečiam automobilio modeliui tiksliai nepritaikytų. Taupymas gali nulemti kur kas didesnius nuostolius.

Pasirūpinti gaivumu

Karštą dieną kelyje sugedęs kondicionierius neabejotinai aptemdys išvykos džiaugsmus. Jei kondicionierius nepajėgia staigiai atvėsinti salono karštą vasaros dieną, pats laikas jį pripildyti naujo šaltnešio. Kondicionieriaus pildymas kainuoja apie 15–30, o jo sistemos išvalymas – apie 30 eurų. Atkreiptinas dėmesys, kad kondicionierius ir automobilio klimato kontrolės sistema – nėra vienas ir tas pat. Kondicionierius – įrenginys, automobilio salone šaldantis orą. Klimato kontrolė – tai sistema, palaikanti nustatytą mikroklimatą. Automobiliuose gali būti klimato kontrolė su kondicionieriumi, klimato kontrolė be kondicionieriaus, kondicionierius be klimato kontrolės. Įjungus kondicionierių, iš jo garintuvo varva vandens kondensatas, o ne freonas ar šaltnešis, kaip kartais klaidingai teigia vairuotojai.

Įsitikinti galiojimu

Prieš vasaros keliones pravartu ne tik techniškai parengti automobilį. Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovo Andriaus Žiukelio teigimu, kasko draudimą vairuotojas renkasi savo valia. Privalomasis automobilio draudimas atlygina nuostolius, kurie dėl vairuotojo kaltės sukelto eismo įvykio gali atsirasti kitiems asmenims, jų sveikatai, transporto priemonei, joje esančiam turtui, kelio statiniams ar kitiems objektams. Kasko draudimas atlygina paties vairuotojo patirtą žalą. Labai svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad draudimo sutartis galiotų ten, kur vykstama. Pavyzdžiui, jei klientas įsigyja kasko draudimą, galiojantį tik Lietuvoje, o įvykis nutinka užsienyje, be abejo, draudimo bendrovė nuostolių negalės atlyginti. Į sutarties sąlygas ypač reikėtų atkreipti dėmesį tada, kai važiuojama į ne tokias populiarias šalis, tarkim, į Tolimųjų Rytų.

Svetur paslauga aktualesnė

Pasak A.Žiukelio, draudikai teikia ir „Pagalbos kelyje“ paslaugą. Ją galima įsigyti atskirai arba gauti draudžiantis kasko draudimu. Įsigijus šią paslaugą, taip pat derėtų atkreipti dėmesį į jos galiojimo teritoriją. „Pagalba kelyje“ – labai naudinga paslauga. Automobiliui sugedus svetimoje šalyje, draudikai padeda iškviesti techninės pagalbos darbuotojus. Jie smulkius gedimus galės suremontuoti dar kelyje, pavyzdžiui, pakeisti ratą ar atvežti degalų. Esant rimtesnėms problemoms, automobilis bus nugabentas iki autoserviso.

Pasirūpina pagalba

Ši paslauga teikiama ir Lietuvos teritorijoje. Vis dėlto svečiose šalyse ji tampa dar aktualesnė. Norint išsikviesti meistrus, reikia ne tik mokėti užsienio kalbą, bet ir žinoti, kur kreiptis, kad būtų suteikta išties kvalifikuota pagalba. Vertėtų atkreipti dėmesį į tai, kad paslauga „Pagalba kelyje“ nėra draudimas nuo transporto priemonės gedimų. Draudimo bendrovė pasirūpina, kad operatyviai būtų suteikta kvalifikuota meistrų pagalba, tačiau, pavyzdžiui, už remontui panaudotas detales klientas turės susimokėti pats.

Rekomenduojami video