Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaKultūraPatarimaiSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Konkursai
Kultūra
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Vandentiekininkų projektas „skandina“ Tauragės įmones

UAB „Tauragės vandenys“ vykdomi paviršinio vandens surinkimo sistemos atnaujinimo ir valymo įrenginių statybos darbai Paberžių gatvėje įsikūrusius verslininkus verčia griebtis už galvų – dėl išraustos gatvės kai kurių įmonių vadovams gali tekti uždaryti įmones, nes į jas patekti sunkiasvoriams automobiliams beveik neįmanoma, mat važiuoti bekele virtusiu keliu atsisako tiekėjai. Baimę kelia ir pro šalį važiuojantys benzinvežiai, neva galintys nuvirsti į išknaisioto kelio griovį, o lengvieji automobiliai ne tik klimpsta pliurzėje, bet ir pameta detales. Darbus atliekančios Klaipėdos įmonės „Gensera“ atstovai teigia, kad siekia projektą baigti anksčiau numatyto laiko. 

Bekelė

Šią savaitę intensyvūs darbai vyksta Paberžių gatvėje, kurioje jau senokai pradėti tiesti valymo įrenginių tinklai. Šioje gatvėje įsikūrusios įmonės „Jamamotors“ vadovas Gintaras Jomantas kelią nedvejodamas pavadino bekele.

– Tai tęsiasi nuo rudens ir neaišku, kiek dar tęsis. Mūsų pagalbos automobiliai greit neišvažiuos. Kas galės miestą aptarnauti, neaišku. Ir nuomos automobiliai kenčia. Nespėjame plauti. Į namus negaliu parvažiuoti, žmona neleidžia, nes visur varva purvai. Po kiekvieno važiavimo reikia į plovyklą važiuoti, o kas už tai dengs nuostolius? – klausė G.Jomantas.

Pasak įmonės vadovo, darbus atliekanti įmonė „Gensera“ į tą reikalą žiūri nelabai atsakingai – iškasinėjo ir nelabai sekasi. G.Jomanto teigimu, važinėjant tokiu keliu gadinamos apsaugos po varikliais, trūkinėja laidai. Pasak antradienį kalbinto įmonės vadovo, tądien darbininkai sakę, kad akmenų negauna.

– Kol kas žala įmonei menkavertė, bet nervus vis tiek gadina. Vienam mano vairuotojui ant asmeninio automobilio tvoros užgriuvo, tai žalą atlygino. Kas bus toliau, nežinau, nes kuo toliau, tuo blogiau. Nors sako, kad jau baigia darbus, nesimato tų darbų pabaigos, – svarstė „Jomamotors“ vadovas.

Katastrofa

Toje pačioje gatvėje veikiančio baldų fabriko „Alantas“ vadovas Juozas Kniukšta kelią į įmonę pavadino katastrofa.

– Kai kurie vyrai palieka automobilius toliau, persiauna guminiais batais ir eina į darbą. Ir tas tęsiasi metus ir dar neaišku, kiek truks, – piktai kalbėjo verslininkas. – Konkursą laimėjo įmonė, kuri turi vieną ekskavatorių ir vieną buldozeriuką, turi ar šešis objektus ir neturi darbo jėgos užbaigti. Kelis mėnesius nedirbo, per tą košę važiavome. Dabar atvežė žvyro, automobiliai sminga. Mano mašina žema, nepasakyčiau, kad pigi, nuplyšta plastmasės apačioje. Visi į darbą važiuojantys, o įmonėje dirba beveik šimtas žmonių, keikia ir pyksta.

Pasak J.Kniukštos, įmonės tiekėjai autobusiukais jau nenori važiuoti į įmonę.

– O kas bus, kai reikės krovininiams vilkikams važiuoti, juk ir plokštes veža, ir baldus reikės išvežti. Sakė, skaldos atveš, atvežė žvyro. Vilkikų svoriai tai dideli, į tą žvyrą prasmegs. Gali ir nuvirsti. Mašinos košėm kad atlimpa, tai mat galai, galima nusiplauti, – nesklandumus vardijo įmonės vadovas ir savivaldybės tarybos narys J.Kniukšta.

Bekalbant su įmonės vadovu jam buvo pranešta, kad į įmonę atsisakė važiuoti bent trys fabrikui prekes tiekiančios įmonės.

– Tai dabar mums reikėtų arba bankrutuoti, išleisti žmones ir nedirbti. Kažkas turi sureaguoti į tą reikalą. Tegul veža skaldą ir padaro kelią. Tegul pasiima kažkas 100 žmonių, juos aprūpina darbu, tegul vykdo užsakymus. Atvažiavę darbus vykdantieji už galvos susiima: „Oi, kaip blogai, ką dabar daryti“ – klausia, o ką man daryti? – pykčio neslėpė J.Kniukšta.

Viešbutyje daug purvo

Viešbutuko Paberžių gatvėje savininkė Audronė Fetingienė situacijos labai nedramatizuoja ir sako suprantanti, kad ir darbus atliekantiems darbininkams nelengva.

– Suprantame, kad dabar darbinė padėtis, yra pakankamai sunku, suprantu ir darbuotojus, kurie turi darbą atlikti, – sakė A.Fetingienė, patikslinusi, kad iki savaitgalio kelias dar nebuvo toks blogas, važiuoti buvo įmanoma.

Savaitgalį, kaip pastebėjo viešbučio savininkė, darbuotojai intensyviai dirbo, prapliupo lietus, prasidėjo atlydys, todėl dabar situacija esanti tragiška. Tie, kurie viešbutyje apsistoja laikinai, situacijos nedramatizuoja, bet yra žmonių, kurie gyvena ilgiau, tai nepatogumų kyla.

– Gal galėjo skaldos papilti, kitą pravažiavimą įrengti, – svarstė A.Fetingienė, paminėjusi, kad purvo į viešbutį prinešama nemažai. – Kalbėjau su įmonės vadybininku, jie irgi už galvų susiėmę – šiemet daug lietaus, vėliau pašalo, dabar atleido. Bet yra kaip yra, laukiam darbų pabaigos ir tiek.

Benzinvežiams nesaugu

Ferdinandas Lebedžinskas, UAB „Littaura“ vadovas, karčių žodžių dėl vykstančių darbų irgi negailėjo.

– Ne tas žodis, sukelia labai daug problemų, nes tuo keliu važiuoja įmonės benzinvežiai su pavojingais kroviniais. Kyla grėsmė. Neatsakingai dirba vandentiekio parinkti rangovai. Kalbėjom su vandentiekiu, jie ketino pasišnekėti su rangovais. Tokių netvarkingų rangovų Tauragėje nesame matę. Jie nei ženklų pasistato, gruntą pila ant važiuojamosios dalies. Kyla grėsmė nugarmėti nuo kelio, – pastebėjo F.Lebedžinskas.

Pasak pašnekovo, rangovas galėtų įrengti šalutinį pravažiavimą, nes vietos tam pakaktų. Bet to nepadaro.

– Kol kas nelaimių neatsitiko, bet kai atsitiks, ne laikas bus kalbėti, – sakė F.Lebedžinskas.

Darbai vyksta pagal grafiką

Bendrovės „Tauragės vandenys“ technikos direktorius Jonas Gečas teigė, kad sąlygos dirbti šiuo metu ne pačios geriausios, bet verslininkai turėtų suprasti, kad tai jų labui.

– Mes spaudžiame, priimame sprendimus, kad tų nepatogumų būtų kuo mažiau, – patikino J.Gečas. – Iš tiesų pliauška, purvina, bet nė viena mašina antradienį neužklimpo, užvežė žvyro, skaldos ir pravažiuoti dabar galima.

Kito pravažiavimo, pasak J.Gečo, nėra, nes patys verslininkai nesutikę, kad jis būtų įrengtas jų valdomose teritorijose, esą iškėlė per didelius reikalavimus, nors vieta keliui jau buvo pradėta ruošti – iškirsti medžiai, krūmai. Bet verslininkams pareikalavus išasfaltuoti ne tik šimto metrų keliuką, bet ir įmonių kiemus, minties įrengti kitą keliuką atsisakyta.

Į verslininkų išsakytą priekaištą, kad dirba per mažai technikos, J.Gečas atsakė, kad daugiau technikos vienu metu dirbti ir negali. To paties griovio du ekskavatoriai kasti negalį.

– Klaidų rangovai, aišku, pridarė, broką jau taisė ir dar taisys, bet koją labiausiai pakišo lietingas ruduo, – teigė J.Gečas, atmetęs tikimybę, kad sunkiasvorės mašinos gali nugriūti, nes šlaitas esąs nearti.

Jis patikino, kad baigus darbus statybvietės aplinka bus sutvarkyta, gatvių dangos išasfaltuotos.

Nepatogumai neišvengiami

Tauragės verslininkų išsakytus priekaištus pakomentavo UAB „Gensera“ projektų direktorė Lina Kontrimienė: „Paberžių gatvė – akligatvis, kuris iš vienos pusės ribojasi su privačiomis teritorijomis, o iš kitos pusės su 7 m šlaitu, todėl nėra techninių galimybių įrengti apvažiavimą (kitą kelią). Nesant galimybės įrengti apvažiavimo yra apsunkinamas darbų vykdymas bei sudaromi laikini nepatogumai keliu besinaudojančioms šalia įsikūrusioms įmonėms. Paberžių gatvėje montuojamo kolektoriaus gylis siekia 6 m, todėl vykdant žemės darbus tenka išardyti dalį asfalto dangos. Dėl šios priežasties yra neišvengiami laikini nepatogumai, kurių metu vietoje asfaltuoto kelio tenka naudotis šalia įrengtu laikinu pravažiavimu, kuris ypač lyjant lietui ar pavasarį išeinant įšalui, nors ir nuolat prižiūrimas, tikrai neatstoja asfalto dangos. Projekto įgyvendinimo darbai yra vykdomi neatsiliekant nuo suplanuoto darbų grafiko ir, siekiant kuo greičiau pašalinti laikinus nepatogumus, pasiekti socialinę bei ekonominę naudą Tauragės miesto gyventojams ir verslo subjektams, pagerinti aplinkos kokybę, UAB „Gensera“ yra sutelkusi maksimalias pastangas ir planuoja rangos darbus baigti anksčiau sutartyje numatyto termino“.

Tauragėje pagal projektą skirtingose miesto vietose bus įrengti šeši valymo įrenginiai. Trys  didžiulės įrenginių talpos jau įleistos. Ketvirtoji Senvagės g. šiuo metu leidžiama, eilės laukia įrenginiai Pramonės g. ir Ateities take.

Bendra projekto vertė – 1 mln. 400 tūkst. eurų. 15 proc. sumos skiriama iš savivaldybės biudžeto, likusi dalis – iš Europos Sąjungos.

Raimonda ALYSIENĖ

Rekomenduojami video