Dalis Lietuvos verslo dėl karantino metu įvestų veiklos apribojimų persikėlė į internetinę erdvę, trečiadienį Vyriausybėje sakė agentūros „Versli Lietuva“ vadovė Daina Kleponė. Daugiausiai elektroninėse parduotuvėse prekiaujama apranga ir aksesuarais, taip pat – maistu, baldais ir kitomis prekėmis.
D. Kleponė Vyriausybėje pristatė karantino metu sukurtą pagalbos verslui iniciatyvą „Internete karantino nėra“. „Tai yra savanoriška platforma, kur visiškai nemokamai susitelkia apie 80 elektroninio verslo konsultantų, ekspertų ir elektroninės prekybos entuziastų, kad padėtų Lietuvos verslui, tradiciniam verslui, kuris dar iki šiol neprekiavo elektroninėje erdvėje, labai greitai adaptuotis prie šio naujo pardavimų kanalo“, – žurnalistams trečiadienį sakė D. Kleponė.
Platformoje registruojamos Lietuvos gamintojų elektroninės parduotuvės, taip pat padedama kurti naujas elektronines parduotuves. „Užregistravome 830 parduotuvių mūsų platformoje. Yra apie 15 prekių kategorijų. Daugiausiai parduotuvių – apie 20 proc. – yra aprangos ir dizaino, aksesuarų srityje. Antra pagal dydį kategorija – maisto prekės, toliau – baldai ir visos kitos prekės“, – sakė D. Kleponė.
Jos teigimu, apie 80 naujų elektroninių parduotuvių įsisteigė būtent karantino metu. Daugiausiai iš jų – maisto įmonės. „Apie 50 proc. elektroninių Lietuvos parduotuvių yra iš Vilniaus, apie 19 proc. iš Kauno, 6 proc. iš Klaipėdos, o apie 25 proc. – iš regionų. <...>
Kuriasi naujos paslaugos, kaip maisto pristatymas, kuriasi platformos, vienijančios keletą prekybininkų. Pastebime, kad kuriasi nauji verslo modeliai, kurių iki šiol nebuvo“, – sakė D. Kleponė.
Monika Kasnikovskytė