Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaKultūraPatarimaiSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Konkursai
Kultūra
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Vaikai ir saugos diržai

Kauno mieste įrengtame saugaus eismo miestelyje Saugėnuose įvykusioje diskusijoje buvo tariamasi, kaip saugiau vežti vaikus į mokyklas specialiaisiais autobusais, skatinti vaikus užsisegti saugos diržus.

Rajonuose mokinius į mokyklas veža „geltonieji autobusiukai“ – iki šiol savivaldybėms buvo perduota daugiau nei 1 200 autobusiukų, nuolat važiuoja daugiau nei 800.

Kasmet „geltonuosius autobusiukus“ ir kitas vaikus vežančias transporto priemones tikrina Lietuvos transporto saugos agentūros (LTSA) specialistai ir kelių policininkai. Statistika pamažu gerėja. 2019 m. nustatyta 30 proc. atvejų, kai mokiniai važiavo neprisisegę saugos diržų, o po metų – jau tik 22 proc. Šiemet dėl karantino buvo gerokai mažiau patikrinimų, tad važiuojančių be saugos diržų nustatyta tik 3 proc. atvejų.

Dar prieš porą metų kaip didelė problema buvo įvardijamas faktas, kad ne visi moksleivius vežantys autobusai turi įrengtus saugos diržus. Beje, yra moksleivių, kurie nesisega piktybiškai arba specialiai sugadina užraktą, kad jis neveiktų.

Visuomenės susidomėjimas vaikų vežimo saugumo problema paprastai išauga po skaudžių nelaimių. Štai 2017 m. gruodį kelyje Kėdainiai–Ukmergė samdytas autobusas, vežęs moksleivius į ekskursiją, patyrė avariją slidžiame kelyje. Autobuse nebuvo įrengti saugos diržai, todėl 4 moksleiviai buvo sunkiai sužeisti, o 20 užsigavo.

Rekomenduojami video