Kėdainių rajono savivaldybės priešgaisrinės tarnybos Okainių ugniagesių komanda jau kurį laiką į gaisrus ir įvairias kitas nelaimes skuba naujai įsigytu gaisriniu automobiliu. Iki šiol Okainių ugniagesiai į iškvietimus skubėdavo sovietinius laikus menančia „GAZ 66“, o dabar jį pakeitė Šveicarijoje pagamintas automobilis „MAN“. Deja, bet rajono savivaldybės ugniagesių komandose dar yra senutėlių automobilių, kuriuos taip pat reikėtų pakeisti naujesniais.
Įsigijo pernai
Priešgaisrinė tarnyba automobilį įsigijo pernai, tačiau užėmė laiko, kol jis buvo sukomplektuotas ir paruoštas tarnybai.
„Dabar pilnai sukomplektuotas gaisrinis automobilis buvo įsigytas 2022 m. už 59 890 Eur. Tai „MAN 14.255“, kuris yra pagamintas 2001 metais Šveicarijoje. Šiuo metu jį eksploatuoja Okainių ugniagesių komanda.
Automobilio vežama vandens talpa yra 3 200 litrų. Į gaisro įvykį ar incidentą kabinoje gali važiuoti trys asmenys“, – dėstė Kėdainių rajono savivaldybės priešgaisrinės tarnybos personalo specialistė Gina Juškienė.
Daug privalumų
Specialistė patikino, kad naujai įsigytas automobilis turi nepalyginamai daugiau privalumų, nei turėjo senoji mašina.
„Didžiausias privalumas – mašina turi gelbėjimo įrangą, kuri reikalinga autoįvykių metu. Mašinoje yra hidraulinės žirklės, plėstuvas, stūmoklis. Be to, turi teleskopinį LED šviestuvą, gali pilnai apšviesti įvykio vietą.
Yra hidraulinis moto siurblys, kuris palengvina gaisrininkų darbą, kai būna sudėtinga paimti vandenį iš telkinių gaisro įvykiuose. Darbui su minėta įranga apmokyti visi Okainių komandos darbuotojai ir jiems jau teko praktiškai panaudoti įgytas žinias.
Darbuotojų atsiliepimai yra teigiami, jų nuomone, tai yra šiuolaikiškas automobilis, kas nelyginama su turėta technika“, – darbuotojų atsiliepimus perdavė personalo specialistė.
Turi rezervinį
Naujuoju automobiliu ugniagesiams jau teko gesinti gaisrus Pavermenyje, Lančiūnavoje, Ramygaloje, reaguoti į įvykius „Via Baltica“ kelyje ir kt. Automobilis veikė be priekaištų. Komanda dar turi rezervinį „ZIL 131“ gaisrinį automobilį, pagamintą 1980 metais, kuris naudojamas kritiniu atveju.
Okainių komandoje buvęs antras automobilis „ZIL 130“, pagamintas 1981 metais, šiuo metu dislokuotas į Šėtos ugniagesių komandą.
Susiduria su problema
Tiesa, ugniagesiai, įsigiję naujesnius gaisrinius automobilius susiduria su dar viena problema – tokie automobiliai netelpa į senus garažus.
„Įsigijus naujoviškus gaisrinius automobilius neretai paaiškėja, kad jų gabaritai yra žymiai didesni nei turėtų gaisrinių automobilių. Tuomet susiduriama dar su viena problema – jie paprasčiausiai negali įvažiuoti pro garažo durų konstrukcijas. Tuomet tenka operatyviai spręsti ir šią problemą, ieškoti sprendimo būdų, kaip padidinti vartų aukštį. Daromas remontas“, – dėstė G. Juškienė.
Ne tik technika
Personalo specialistė pažymėjo, kad darbe svarbu ne tik technika, bet ir žmonės, kurie savo darbą atlieka negailėdami jėgų.
„Norėčiau akcentuoti, kad mūsų tarnybos darbe svarbu yra ne tik technika, bet ir žmogiškasis faktorius, t. y. ugniagesių gelbėtojų požiūris į darbą, atsidavimas, žinių ir įgūdžių tobulinimas, rūpinimasis gaisrine technika ir įranga, jos priežiūra. Galima tik pasidžiaugti, kad šiuo metu dirbantieji yra gana atsakingi, atsidavę savo darbui ir pareigos jausmui“, – pasidžiaugė nuolat su ugniagesiais bendraujanti specialistė.
Jungia 9 komandas
Kėdainių rajono savivaldybės priešgaisrinė tarnyba jungia 9 ugniagesių komandas, kurios yra išsidėsčiusios viso rajono teritorijoje kaimiškose vietovėse: Dotnuvos, Šėtos, Josvainių, Krakių ir Pagirių miesteliuose, taip pat Okainiuose, Miegėnuose, Rugėnuose, miesto Pramonės rajone.
Išvykimui į gaisrus ir incidentus tarnyba turi 15 gaisrinių automobilių, iš kurių šiuo metu 5 yra rezerviniai, jie skirti pagal poreikį išvykimams, jei sugenda eksploatuojamas automobilis arba jis gali atlikti tam tikras funkcijas konkrečiu atveju.
Reikia keisti
G. Juškienė teigimu, išanalizavus tarnyboje turimos technikos būklę, pažymėtina, kad dalis gaisrinių automobilių turi pakankamo „amželio“, nėra efektyvūs, gendantys, jiems šiuo metu trūksta reikiamų detalių, neatitinka keliamų reikalavimų, eksploatuojami dėka ugniagesių gelbėtojų priežiūros ir atliekamo remonto.
„Tam, kad būtų galima laiku ir kokybiškai atlikti tarnybai numatytas funkcijas, būtina atnaujinti automobilių parką ir vykdyti atnaujinimo tęstinumą.
Tenka pasidžiaugti, kad jau keletą metų šiam klausimui rajono savivaldybė skiria dėmesio, supranta šio reikalo svarbą ir pagal galimybes skiriamos lėšos“, – paaiškino moteris.
Ateities perspektyva
Personalo specialistė pažymėjo, kad ateityje vienas prioritetinių klausimų taip pat išliks gaisrinių automobilių parko atnaujinimas.
„Ateities perspektyva tarnyboje išlieka rūpinimasis automobilių parko atnaujinimu. Artimiausiu metu šis klausimas aktualiausias yra Krakių ir Šėtos komandose.
Galima akcentuoti Krakių ugniagesių komandą, kuri darbui naudoja „URAL 43202“, pagamintą 1987 metais. Be minėto „ZIL 130“ gaisrinio automobilio, perimto iš Okainių komandos, Šėtoje eksploatuojama „GAZ 66“, kuri yra 1983 metų gamybos“, – apibendrino G. Juškienė.