Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Pedagogė iš pašaukimo kuria inovatyvią mokyklą

Kėdainių rajono savivaldybės tarybos narė, Šviesiosios gimnazijos anglų kalbos mokytoja Gitana Kaupienė jau 8 metus laikosi ant pačios švietimo inovacijų bangos keteros. Ji yra ir kuratorė Šviesiosios gimnazijos neformaliojo švietimo skyriaus Sėkmės ir lyderystės mokyklos, kurią įkūrė šios mokyklos mecenatė Jolanta Blažytė kartu su Šviesiosios gimnazijos direktore Violeta Liutkiene bei jos vadovaujamais gimnazijos mokytojais. Mokyklos, kuri keičiasi kasmet ir prisitaiko prie šiuolaikinių poreikių kupinų žmonių, vadovė tiki ateitimi ir joje yra vietos geriems mokytojams.

„Mūsų mokykla gyvas ir dinamiškas organizmas, kuris keičiasi, auga, tobulėja, varomas tik naujų mokinių ir jų poreikių. Tačiau tai, kas patinka vaikams – turi pridėtinę vertę, kuri ir yra mūsų sėkmės paslaptis, − ne nuo pasibėdojimo, o nuo pasiekimų pradeda Šviesiosios gimnazijos anglų kalbos mokytoja, gimnazijos neformaliojo švietimo skyriaus Sėkmės ir lyderystės mokyklos kuratorė, pedagogė iš pašaukimo Gitana Kaupienė.

Apie pradžią

Gitanos Kaupienės klausiu apie mokyklos pradžią ir įkūrimą. Ar mokykla veikia taip, kaip numatyta iš pradžių, ar teko keistis?

Pašnekovė sako, kad 2014 metais iniciatyvių mokytojų komanda Mokyklų pažangos projektų konkursą, kuris ir buvo Sėkmės ir lyderystės mokyklos pradžia, laimėjo šiek tiek su kita vizija, bet mokykla turėjo keistis ir keičiasi kasmet.  

„Tuomet mokyklos tikslas buvo emocinio intelekto lavinimas ir protinio intelekto stiprinimas bei didesnis dėmesys mokomųjų dalykų, tokių kaip gamtos mokslai, matematika, humanitariniai dalykai įsisavinimui, papildomų tų dalykų žinių įgijimui.

Svarbiausia, buvo Sėkmės ir lyderystės mokykloje keisti pačias pamokas: ir formą, ir turinį, kad jos būtų įdomios, įtraukiančios. Davėme vaikams daugiau patyriminio mokymo, bet mokykla keitėsi kasdien su naujais mokiniais, ir tai vyko greičiau nei tikėjomis.

Nepraėjus nei dvejiems metams supratome, kad reikia lavinti emocinį, dvasinį, fizinį ir protinį intelektą“, − sako anglų kalbos mokytoja Gitana Kaupienė.

Tuo metu tradicinė mokykla buvo susikoncentravusi į dalyko žinių ugdymą ir taip vadinamųjų minkštųjų įgūdžių lavinimą buvo apleidusi, bet būtent tuo metu to labiausiai reikėjo mokiniams. Taigi Sėkmės ir lyderystės mokyklos vystymosi procesas yra itin dinamiškas. Ugdymo programas ir jų turinį tenka peržiūrėti kasmet. Kartais net pusmečiais. Ir tai daroma labai jautriai atsižvelgiant į nūdienos aktualijas bei mokinių poreikius.  

„Mažiausiai du kartus per metus vykdome mokinių apklausas apie jų poreikius, lūkesčius bei programas. Klausiame, kurios jiems patiko, o kurios ne, kurios buvo naudingos“, − sako G. Kaupienė.

Tuomet, pirmaisiais metais, dėmesys buvo skiriamas socialiam-emociniam intelektui, kaip pagrindiniam įrankiui, kuris padėjo mokiniams pažinti jų vidinį pasaulį bei susikurti santykius su aplinkiniais. Kitas 50 procentų turinio buvo skirta įdomesniam dalykų dėstymui ir gilinimui.

Rekomenduojami video