Kiekvienas pirkėjas, planuojantis įsigyti naują automobilį, žino, kad, prieš priimant galutinį sprendimą, svarbu pasidomėti ne tik bazine, bet ir pilna jo informacija. Mat daugelis pirkėjų, vedini vidinių baimių pasirodyti mažiau išmanantys, nedrįsta užduoti klausimų pardavėjui, rašoma pranešime spaudai.
Psichologė Pojauta Vilkauskaitė ir automobilių pardavimų ekspertas Paulius Valiukėnas atkreipdami dėmesį į pastaruosius pirkėjų nuogąstavimus, dalijasi patarimais, padėsiančiais drąsiai siekti savo tikslo – įsigyti kokybišką automobilį. Anot psichologės P. Vilkauskaitės, žmogaus baimė klausti kyla iš nenoro patirti galimų grėsmių – „jei kažkas išgirs ir pasijuoks“, o dar blogiau – „pagalvos, kad kažko nesuprantu ar nemoku“.
Anot jos, pastarajame scenarijuje kyla grėsmė savivertei ir nuotaikos pokyčiams: „Jaustis prastu, kitų nuvertintu ir išsigandusiu yra labai nemalonu, tad natūralu, kad nepatogių išgyvenimų norisi vengti. Taip ir nusprendžiame nebeklausti sau svarbių klausimų ir užsidaryti nuo galimybių kitokiems scenarijams.“
Pasak P. Vilkauskaitės, paradoksalu, tačiau su savo baime svarbu ne
kovoti, o leisti jai būti, nors visuomenėje ir vyrauja tokia nuomonė,
kad drąsa yra baimės neturėjimas.
„Drąsa kyla, kai leidžiame sau bijoti, jaudintis, bet vis tiek darome
tai, ko norisi. Pereiti per baimes padeda savo tikslo, dėl kurio einame į
baimę keliančią situaciją, supratimas. Automobilio pirkimo atveju
pardavėjui keliame klausimus norėdami įsigyti mūsų lūkesčius atitinkantį
produktą, tad klausimai jam gali pagelbėti mums šį tikslą pasiekti“, –
aiškina ji, pridurdama, kad neretai pastarasis jausmas net tampa esminiu
postūmiu, galinčiu padėti žmogui įgyvendinti trokštamus tikslus.
Apie pastebimas žmonių baimes įsigyjant automobilį, psichologei antrina
ir UAB „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas, akcentuodamas, kad savo
darbinėje patirtyje neretai susiduria su droviais pirkėjais. Šie
pateikia tik abstrakčius klausimus, jų neplėtodami.
„Iš tiesų pastebime, kad žmonės pirkdami automobilį nepagrįstai
kuklinasi.
Jie dažnai klausia pagrindinių klausimų – iš kur automobilis
atvyko, kokia jo rida, ar yra patekęs į eismo įvykius, tačiau vengia
gilintis į esminius aspektus, tokius kaip SDK ir VIN kodai, automobilių
registracijos sistema. Taip pat nedrįsta paprašyti, ar galima gauti
informaciją apie atliktus transporto priemonės aptarnavimus bei ar
automobilį galima patikrinti servise“, – sako automobilių pardavimo
ekspertas.
P. Valiukėno teigimu, praktikoje taip pat itin dažnai pastebima, kad
lietuviai vengia prašyti išbandyti naudotus automobilius, kas yra
įprasta užsienio šalių praktikoje ar perkant naują automobilį:
„Įsigyjant didesnės vertės daiktus ir siekiant užtikrinti, kad pirkinys
yra kokybiškas, patikimas ir nepanašus į „katę maiše“, būtina jį
išbandyti. Šią praktiką, apsaugodami pirkėją nuo galimų rizikų, taiko
dauguma sertifikuotų automobilių pardavėjų tiek Lietuvoje, tiek užsienio
šalyse.“
Specialistas, atkreipdamas dėmesį į užduoti klausimus automobilių
pardavėjams nedrįstančius pirkėjus, pažymi, kad geras automobilio
pardavėjas niekada neleis klientui pasijausti nejaukiai, jis pirmas
suteiks atsakymus į klientui rūpimus klausimus, supažindins su pilna
automobilio istorija, pateiks realios ridos išrašus, pasiūlys automobilį
išbandyti gyvo važiavimo metu, suteikiant galimybę automobilį pajausti
miesto ribose ar bekelėje, o svarbiausia – suteiks garantiją ir parengs
dokumentus, tokius kaip pirkimo-pardavimo sutartis, kuri pirkėją apsaugo
ir suteikia galimybę ateityje atgauti sąžiningai sumokėtus pinigus.