Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaKultūraPatarimaiSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Konkursai
Kultūra
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Naudoto automobilio pirkimas: žmonės bijo klausti

Kiekvienas pirkėjas, planuojantis įsigyti naują automobilį, žino, kad, prieš priimant galutinį sprendimą, svarbu pasidomėti ne tik bazine, bet ir pilna jo informacija. Mat daugelis pirkėjų, vedini vidinių baimių pasirodyti mažiau išmanantys, nedrįsta užduoti klausimų pardavėjui, rašoma pranešime spaudai.

Psichologė Pojauta Vilkauskaitė ir automobilių pardavimų ekspertas Paulius Valiukėnas atkreipdami dėmesį į pastaruosius pirkėjų nuogąstavimus, dalijasi patarimais, padėsiančiais drąsiai siekti savo tikslo – įsigyti kokybišką automobilį. Anot psichologės P. Vilkauskaitės, žmogaus baimė klausti kyla iš nenoro patirti galimų grėsmių – „jei kažkas išgirs ir pasijuoks“, o dar blogiau – „pagalvos, kad kažko nesuprantu ar nemoku“.

Anot jos, pastarajame scenarijuje kyla grėsmė savivertei ir nuotaikos pokyčiams: „Jaustis prastu, kitų nuvertintu ir išsigandusiu yra labai nemalonu, tad natūralu, kad nepatogių išgyvenimų norisi vengti. Taip ir nusprendžiame nebeklausti sau svarbių klausimų ir užsidaryti nuo galimybių kitokiems scenarijams.“

 Pasak P. Vilkauskaitės, paradoksalu, tačiau su savo baime svarbu ne kovoti, o leisti jai būti, nors visuomenėje ir vyrauja tokia nuomonė, kad drąsa yra baimės neturėjimas. „Drąsa kyla, kai leidžiame sau bijoti, jaudintis, bet vis tiek darome tai, ko norisi. Pereiti per baimes padeda savo tikslo, dėl kurio einame į baimę keliančią situaciją, supratimas. Automobilio pirkimo atveju pardavėjui keliame klausimus norėdami įsigyti mūsų lūkesčius atitinkantį produktą, tad klausimai jam gali pagelbėti mums šį tikslą pasiekti“, – aiškina ji, pridurdama, kad neretai pastarasis jausmas net tampa esminiu postūmiu, galinčiu padėti žmogui įgyvendinti trokštamus tikslus.

Apie pastebimas žmonių baimes įsigyjant automobilį, psichologei antrina ir UAB „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas, akcentuodamas, kad savo darbinėje patirtyje neretai susiduria su droviais pirkėjais. Šie pateikia tik abstrakčius klausimus, jų neplėtodami. „Iš tiesų pastebime, kad žmonės pirkdami automobilį nepagrįstai kuklinasi.

Jie dažnai klausia pagrindinių klausimų – iš kur automobilis atvyko, kokia jo rida, ar yra patekęs į eismo įvykius, tačiau vengia gilintis į esminius aspektus, tokius kaip SDK ir VIN kodai, automobilių registracijos sistema. Taip pat nedrįsta paprašyti, ar galima gauti informaciją apie atliktus transporto priemonės aptarnavimus bei ar automobilį galima patikrinti servise“, – sako automobilių pardavimo ekspertas.

P. Valiukėno teigimu, praktikoje taip pat itin dažnai pastebima, kad lietuviai vengia prašyti išbandyti naudotus automobilius, kas yra įprasta užsienio šalių praktikoje ar perkant naują automobilį: „Įsigyjant didesnės vertės daiktus ir siekiant užtikrinti, kad pirkinys yra kokybiškas, patikimas ir nepanašus į „katę maiše“, būtina jį išbandyti. Šią praktiką, apsaugodami pirkėją nuo galimų rizikų, taiko dauguma sertifikuotų automobilių pardavėjų tiek Lietuvoje, tiek užsienio šalyse.“

Specialistas, atkreipdamas dėmesį į užduoti klausimus automobilių pardavėjams nedrįstančius pirkėjus, pažymi, kad geras automobilio pardavėjas niekada neleis klientui pasijausti nejaukiai, jis pirmas suteiks atsakymus į klientui rūpimus klausimus, supažindins su pilna automobilio istorija, pateiks realios ridos išrašus, pasiūlys automobilį išbandyti gyvo važiavimo metu, suteikiant galimybę automobilį pajausti miesto ribose ar bekelėje, o svarbiausia – suteiks garantiją ir parengs dokumentus, tokius kaip pirkimo-pardavimo sutartis, kuri pirkėją apsaugo ir suteikia galimybę ateityje atgauti sąžiningai sumokėtus pinigus.

Rekomenduojami video