Paskutinis gegužės šeštadienis retų automobilių gerbėjams buvo neeilinis – Vilniuje beveik vienu metu vyko net du įdomūs renginiai: pačioje miesto širdyje, Gedimino prospekte, vyko išskirtinių mašinų fiesta „Memel Motor Fest 2019“, tuo metu kitoje mieste dalyje susirinko apie 150 pačių įvairiausių „Mercedes-Benz“ markės automobilių.
Įvairūs modeliai
Paganyti akis tikrai buvo į ką: nuo klasikinių iki šių dienų, neseniai iš gamyklos išriedėjusių „Mercedes“ modelių. Seniausias jų buvo 1935 m. pagamintas „Mercedes-Benz 290“ modelis, tačiau ypač didelį susidomėjimą kėlė raudonas, 1958 m. gamybos „Mercedes-Benz 190 SL“ kabrioletas, kuris yra vienintelis toks Lietuvoje.
Puikiai išlaikyto automobilio „Mercedes-Benz 290“ vertę didina tai, kad salonas yra visiškai autentiškas, čia niekas nekeista, variklis taip pat originalus. Tik prieš 20 metų perdažytas kėbulas, naujai pasiūtas stogas ir uždėtos naujos padangos.
Tuo metu publika savo simpatijas skyrė kitam klasikos atstovui. Tradiciniuose rinkimuose daugiausia žiūrovų balsų sulaukė raudonas klasikinis 190 SL kabrioletas. Tai yra vienintelis toks Lietuvoje registruotas modelis, pagamintas 1958 m. Šie automobiliai buvo gaminami nuo 1954 m. iki 1963 m. legendinio „Gullwing“ pagrindu, tik kaip pirkėjams labiau įperkama versija.
Naujas šis modelis kainuodavo apie 15 tūkst. markių, o dabar jo kainos prasideda nuo 100 tūkst. eurų ir, atsižvelgiant į būklę bei istoriją, gali siekti 150–175 tūkst. eurų ir daugiau.
Vienas šio renginio organizatorių Rimas Olšauskas prisiminė, kad į pirmąjį sezono atidarymą prieš 9 metus susirinko 17 dalyvių. Šių metų renginyje jau dalyvavo ne tik entuziastai iš Lietuvos, bet ir iš Latvijos, Vokietijos, Lenkijos, Rusijos, o prizą, skiriamą iš toliausiai į šventę atvykusiems dalyviams, šįkart gavo svečiai iš Italijos.
Publikos simpatijas pelnė 1958 m. gamybos „Mercedes-Benz 190 SL“ kabrioletas, kuris yra vienintelis toks Lietuvoje. Vytauto Pilkausko nuotr.
Renginio organizatoriai – „MB klubas“ – yra įsteigę specialią nominaciją ir apdovanoja vieną dalyvį istorinio automobilio statuso vertinimo prizu. Šįkart labiausiai šio titulo buvo vertas baltas 1968 m. gamybos W114 „Mercedes-Benz 250“.
Organizatoriai taip pat išrinko geriausią šių metų šventės automobilį – juo tapo 107 serijos atstovas 560 SL. Šis juodas kabrioletas, pagamintas 1989 m., į šventę buvo atvairuotas beveik 1 000 km iš Rusijos.
Pernai vykusio analogiško renginio metu labiausiai publiką sužavėjo itin išpuoselėtas juodas W126 kėbulo kupė. Šis gražuolis gavo apdovanojimą ir kaip geriausias populiariausios W126 kategorijos dalyvis.
Renginio komisija, kurią tąsyk sudarė ne tik „MB klubo“ atstovai, bet ir technikos ekspertai bei žurnalistai, rinko dar kelių kategorijų geriausiuosius. Visi į renginį užsiregistravę dalyviai buvo vertinami pagal kėbulo, salono ir variklio estetinę būklę, o papildomi taškai buvo skiriami už išlaikytą autentiškumą, gausią komplektaciją, modelio retumą, AMG ar „Brabus“ apdailą.
SUV klasėje geriausiu pripažintas GL63, kasdienių automobilių kategorijoje laimėjo CL65 AMG (W220). Tarp W201 kėbulo modelių komisijai labiausiai patiko svečių iš Latvijos „Mercedes-Benz 190“, tarp W140 – galingai atrodžiusi S-klasė.
VIP klasėje didžiausią susižavėjimą sukėlė įspūdinga superautomobilių trijulė – „Mercedes-Benz SLR McLaren“, SLS AMG ir „Mercedes-AMG GT S“.
Bene įdomiausias automobilių fiestos „Memel Motor Fest 2019“eksponatas – vilniečio V.Noreikos sukonstruotas automobilis, pavadintas „Sidabriniu karstu“. Vytauto Pilkausko nuotr.
Idėja – iš Klaipėdos
Gedimino prospekte šurmuliavo Klaipėdos mieste gyvenančių entuziastų įgyvendintas projektas – išskirtinių automobilių šou „Memel Motor Fest“. Nuo 2015 m. organizuojamas renginys pirmą kartą peržengė uostamiesčio ribas ir vyko Vilniuje. Sostinė buvo pasirinkta vasaros sezono atidarymui, o vėliau renginiai dar bus surengti Klaipėdoje ir Kaune.
Šio renginio idėja gana paprasta – organizatoriai pasirūpina tinkama renginiui vieta, leidimais ir suderinimais, aptarnaujančiu personalu ir, jeigu reikia, privačia apsauga itin brangiems ir retiems automobiliams. Tuo metu visi turintieji įdomius ir išskirtinius automobilius, sumokėję 20 eurų dalyvavimo mokestį, gali rodyti savo „gražuolius“ plačiajai visuomenei. Renginio organizavimo komandoje iš viso darbuojasi apie 20 žmonių.
Pasiilgo egoztikos
„Memel Motor Fest“ organizatorius Edmundas Dargis „Valstiečių laikraščiui“ sakė, kad idėja renginį atvežti į Vilnių pasiteisino su kaupu – renginyje, anot pašnekovo, apsilankė keliolika tūkstančių žiūrovų.
„Ir dalyvių, ir žiūrovų kiekis mūsų lūkesčius viršijo maždaug tris kartus. Matome, kad Vilniuje trūksta tokių renginių, žmonės pasiilgę gražių, egzotiškų automobilių. Kitąmet planuojame surengti panašų šou ir Rygoje“, – sakė E.Dargis.
Anot jo, į pastaraisiais metais įvykusius „Memel Motor Fest“ renginius, didžioji dalis dalyvių atvyksta ne tik iš Klaipėdos, bet ir iš kitų miestų: Kauno, Marijampolės, Alytaus, Radviliškio, Vilkaviškio, Vilniaus ir netgi Rygos.
„Daug bendraujame su renginio dalyviais, nemažai jų skundžiasi, kad jų miestuose nevyksta nieko panašaus. Daugelis taip pat apgailestauja, kad laiko stoka ne visuomet leidžia atvykti į šio festivalio namais tapusią Klaipėdą. Norėdami išspręsti šią situaciją, pagalvojome – kodėl renginio nepriartinus prie dalyvių, neišplėtus jo geografijos?“ – aiškino organizatorius.
Važiuojantis karstas
E.Dargio skaičiavimais, šiame renginyje dalyvavo 148 patys įvairiausi automobiliai: nuo sportiškų, prabangių ir retų standartinių iki visiškai perdarytų arba net pačių sukonstruotų modelių.
„Kadangi per pastaruosius metus atsirado nemažai panašios tematikos renginių, galima teigti, kad pagaliau atsirado paklausa. Tai – lyg nauja mada. Gražūs automobiliai, kaip ir graži moteris, gali papuošti viską, net ir miestą“, – nusišypsojo pašnekovas.
Bene įdomiausias savadarbis eksponatas – vilniečių „Tete Workshop“ sukonstruotas automobilis, pavadintas „Silver Coffin“ („Sidabrinis karstas“).
Jo kūrėjas Virgilijus Noreika „Valstiečių laikraščiui“ sutiko plačiau papasakoti apie šį unikalų, rankų darbo automobilį ir parodyti vietą, kurioje gimė šis kūrinys. Apie tai – jau artimiausiame „Technikos kiemo“ numeryje.