Žemės išpirkimas dėl geležinkelio linijos „Rail Baltica“ tiesimo vyksta sklandžiai, sako bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.
„Vyksta sklandžiai, sklandžiau, nei tikėjausi. Virš 90 proc. žemės išpirkimo įgyvendinta nuo Kauno iki Latvijos. 2-3 proc. neišspręsta, kur žmonės nesutinka arba yra ginčijamos situacijos. Tas situacijas stengiamės išspręsti, jei ginčas išsivystytų, teismai sprendimus nustatys. Tai vienkartiniai atvejai. Bendrąja prasme - labai sklandus procesas“, - „Delfi dienoje“ teigė M. Bartuška.
Kaip ELTA jau rašė, ketvirtadienį pradedami europinio geležinkelio „Rail Baltica“ ruožo Kaunas-Palemonas darbai.
M. Bartuška sako, kad Kauno geležinkelio mazgas yra pati sudėtingiausia projekto dalis, nuo kurios priklausys traukinių eismo planavimas visoje „Rail Baltica“ linijoje.
„Be to, būtent iš Kauno europinis geležinkelis toliau bus tiesiamas Latvijos ir Estijos link“, - sako M. Bartuška.
Kaip teigiama pranešime, generaliniai rangos darbai pradedami gegužę ir tęsis iki kitų metų pabaigos: nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone įrengto intermodalinio terminalo bus rekonstruojamas esamas plačiojo standarto (1520 mm) geležinkelis, o šalia tiesiama nauja europinio standarto (1435 mm) vėžė ir iešmai, įrengiama visa reikalinga „Rail Baltica“ infrastruktūra.
Dėl atliekamų darbų ruože Kaunas-Palemonas nuo gegužės 22 dienos laikinai bus uždaromas traukinių eismas. Planuojama, kad eismo pertrauka tęsis iki šių metų rudens.
Nurodoma, kad vietoje Amalių geležinkelio pervažos, kurioje gyventojai susiduria su spūstimis, bus įrengti požeminiai tuneliai automobiliams, dviratininkams ir pėstiesiems. Kitąmet, panaikinus Amalių pervažą Ateities plente, jos prieigose taip pat bus įrengti du dideli požeminiai geležinkelio kirtimo taškai. Pagrindinis požeminis geležinkelio kirtimo taškas bus už pusės kilometro nuo esamos Amalių pervažos, Kauno marių kryptimi.
Antrasis požeminis geležinkelio kirtimo taškas Amaliuose yra Kauno miesto savivaldybės atskiru projektu statomas tunelis pėstiesiems, dviratininkams, taip pat specialiajam transportui: policijos pareigūnų, medikų ir kitiems automobiliams. Šis požeminis tunelis po geležinkeliu statomas maždaug už 150 metrų šiaurės vakarų kryptimi nuo esamos Amalių pervažos, ties Svirplių taku. Tunelis sujungs Chemijos ir R. Kalantos gatves, teigiama pranešime.
Dar vienas požeminis tunelis automobiliams ir pėstiesiems bus įrengtas netoli Palemono geležinkelio stoties. Šis tunelis sujungs Palemono ir Marių gatves.
Dar vienas pėsčiųjų tunelis bus skirtas pėstiesiems, einantiems į Ugniakuro gatvę.
Mieste iš viso bus įrengti trys tuneliai automobiliams ir keturios požeminės perėjos pėstiesiems bei dviratininkams.
Iš viso 9 kilometrų ruože nuo Kauno iki Palemono geležinkelio stočių bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesta 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota 3,6 kilometro esamo plačiosios vėžės geležinkelio.
„Lietuvos geležinkeliai“ informuoja, kad geležinkelio „Rail Baltica“ ruože nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone esančio intermodalinio terminalo rangos darbus vykdo „Hidrostatyba“ su partneriais ir „Autokausta“. Jungtinės veiklos partneriai rangos darbus atliks už daugiau nei 66 mln. eurų (su PVM), kurie turės būti baigti 2020 metais.
„Rail Baltica“ - svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projektų investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje sieks apie 5,7 mlrd. eurų, vien Lietuvoje investicijos, planuojama, viršys 2,4 mlrd. eurų.
Lukas Blekaitis