Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaKultūraPatarimaiSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Konkursai
Kultūra
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kaunietis kolekcininkas automobilių modeliams paskyrė visą kambarį

Kolekcionavimas dažnam tuo užsikrėtusiam yra didelė aistra, dažniausiai atsiradusi visai netikėtai ar užsimezgusi ankstyvoje vaikystėje. Ypač jei tai automobilių modelių kolekcionavimas – iš pradžių tai yra tiesiog galimybė pamatyti automobilį iš arti, o vėliau – noras turėti kuo daugiau pageidaujamų modelių ir net būdas užsidirbti.

Kolekcionierius kaunietis Viktoras Kravčenka prisimena, kad mašinų modelius labai mėgo jau vaikystėje, o labiausiai kolekciją ėmėsi plėsti išvažiavęs dirbti svetur.

„Prieš 14 metų išvykau į Daniją, ten radau specializuotų modelių parduotuvių, kokių Lietuvoje tuomet nebuvo. Taip viskas ir prasidėjo. Tuomet buvau labai susidomėjęs „Mercedes Benz“ modeliais, tad lankydavau įvairių šalių šios markės automobilių salonus, kur palikdavau nemažą dalį savo atlyginimo pirkdamas kokybiškus ten parduodamus automobilių modeliukus“, – pasakoja  kolekcininkas.

Taip metai iš metų Viktoras sukaupė kelių šimtų modelių kolekciją, kuriai teko skirti visą atskirą kambarį, įrengti lentynas ir ten tvarkingai laikyti modelius. Kaunietis sako, kad kartais smagu tiesiog norimą modelį įsigyti, apžiūrėti iš arčiau, ypač jei tai geros kokybės modelis, ir perleisti į kitas rankas net nepasidėjus į kolekciją.

„Yra išskirtinių modelių labai riboto leidimo ir išleistų prieš daugelį metų. Esu pirkęs „Lamborghini“ modelį už 500 eurų, mat tai „AUTOart Millennium“ gaminys – tiesiog stebina modelio detalumas:  atsidaro liukas, stumdosi veliūru vilktos sėdynės, sukiojasi vairas. Dėmesio verti ir „Minichamps“, CMC, „Franklin mint“ gamintojų modeliai, juos dėl detalumo ypač mėgsta kolekcininkai“, – pasakoja V. Kravčenka.

Viktoras sako, kad kolekciją praplėsti padeda įvairiausi sendaikčių, bagažinių turgūs, kur galima atrasti ir netikėtų perliukų.

„Ne kartą bagažinių turguje Kaune esu įsigijęs įdomių modelių, kurių vertės juos parduodantys nė neįsivaizduoja. O modelį paturėjęs ir nusprendęs su juo atsisveikinti čia pat jį ir parduodu, iškeičiu. Tam tikri modeliai, pavyzdžiui, „Volkswagen Golf“ ar „Beetle“ domina ne tik kolekcininkus, bet ir praeivius. Smagu pamatyti geras žmonių emocijas pamačius jų pirmąjį automobilį, tiesa, gerokai mažesnę jų kopiją“, – pasakoja Viktoras.

Modelių kolekcininkai dažniausiai specializuojasi tam tikrose srityse – kaupia pasirinktų markių, tam tikrais metais pagamintų mašinų modeliukus. Antai, vieni renka sunkiasvorio transporto modelius, kiti – sportinius automobilius, karinės technikos modelius. Vienokia ar kitokia kolekcija turi savo vertę, kuri dažniausiai tik kyla, ir parduoti galima bet kuriuo metu. Lietuvoje ir pasaulyje yra nemažai kolekcininkų bendruomenių, yra ir tokių, kurie net gyvena iš modelių pirkimo ir pardavimo.

„Vien pirkti modelius, statyti į lentyną ir taip auginti kolekciją nepakanka. Norint, kad ji turėtų išliekamąją vertę, o modelių kainos augtų, reikia turėti kuo daugiau mažo tiražo modelių, nuolat sekti rinką, bendrauti su kitais kolekcininkais, mainytis. Jei įsigysite modelį, kurio tiražas yra limituotas ir kuris jau nebegaminamas, po keleto ar keliolikos metų modelio vertė gali išaugti iki kelių kartų“, – sako V. Kravčenka.

Rekomenduojami video