Rajono tarybos jungtiniame komitetų posėdyje nuotoliniu būdu neseniai dalyvavę Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovai kalbėjo apie tai, kad imasi visų priemonių, kad kaip įmanoma greičiau būtų išspręsta nepatogi padėtis, susidariusi dėl sugriuvusio Tilto g. tilto Kėdainiuose. Pažadėję iš karto informuoti apie bet kokius pokyčius pažado jie laikosi, tik ne visos naujienos kraštiečius nudžiugins.
Laikinasis tiltas – tik gegužės gale
LAKD pateikė prognozę, kiek jiems truks atlikti tilto griūties ekspertizę, parengti laikinojo tilto projektą bei jį pastatyti.
Pagal pateiktą informaciją matyti, kad jau kovą numatoma pašalinti tilto griūties padarinius – iš vandens ištraukti įgriuvusias tilto dalis. Iki kovo mėnesio galo planuojama, kad ekspertai pateiks savo išvadas apie tai, kodėl tiltas įgriuvo, bei ar jis dar tinkamas bent dalinai naudoti toliau.
Laikinojo tilto projektas jau rengiamas ir parengtas bus iki kovo 15 dienos. Dar mėnesį truks projekto derinimas.
Laikinąjį tiltą pastatyti planuojama per daugiau kaip mėnesį laiko – statybų pabaiga numatoma gegužės 22 diena.
Vilainių tilto darbų pabaiga ateis greičiau
Tuo tarpu itin nenoriai komitetų posėdžio metu apie situaciją ir savo darbus kalbėję kitą Kėdainių tiltą tvarkantys įmonės „Hisk“ atstovai visgi sakė, kad Vilainių tilto rekonstrukcijos darbus įmanoma baigti anksčiau nei liepos gale.
Nors prieš tai jie kalbėjo, kad žiemos metu darbų nevykdo, visgi persigalvojo ir nuo vasario 22 dienos atnaujino Vilainių tilto remonto darbus.
Posėdžio metu buvo kalbėta ir apie tai, kad rangovas darbus galėtų vykdyti organizuodamas dvi ar tris pamainas, tačiau kol kas apie tokius planus jokių žinių nėra.
AB „Hisk“ su LAKD taip pat suplanavo, kad Vilainių tilto remonto darbai bus baigti birželio 30 dieną (iki šiol planuota darbus baigti liepos 31 dieną).
Nuostolių nekompensuos
Posėdžio metu LAKD vadovų buvo klausiama, ar jie svarsto apie galimybę kompensuoti nuostolius, kuriuos patiria Kėdainių krašto gyventojai – juk šiaip ar taip, tilto griūtis yra tikrai ne kraštiečių ar savivaldybės kaltė.
„Tai mūsų miestui yra ekstremalu. Mūsų žmonės, važiuodami aplinkkeliais, patiria didelius nuostolius – laiko ir piniginius.
Ar būtumėt nusiteikę kompensuoti žmonių patirtas išlaidas? Juk tai ne mūsų kaltė, kad tiltas įgriuvo“, – tuomet LAKD vadovo Remigijaus Lipkevičiaus teiravosi rajono tarybos narė Gitana Kaupienė.
R. Lipkevičius teigė, kad šis klausimas nebus pamirštas.
Vis dėlto dabar LAKD apsistatė biurokratizmo sienomis ir nurodė, kad jokios kompensacijos gyventojams nepriklauso.
„Kelių įstatymo 18 str. 1 d. numatyta, kad Kelio savininkas Vyriausybės nustatyta tvarka gali laikinai apriboti, nutraukti eismą ar uždaryti kelią dėl avarijų, stichinių nelaimių, per polaidį, esant itin karštiems orams, kai dėl to gali būti sugadintas kelias, kelio tiesimo ar taisymo (remonto), priežiūros darbų metu, kilus grėsmei saugiam eismui.
To paties str. 4 d. numato, kad dėl šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytų ribojimų atsiradę nuostoliai eismo dalyviams neatlyginami“, – teigiama LAKD direktoriaus atsakyme.
Finansiškai gyventojus gelbės savivaldybė?
Valdančioji frakcija jungtinių komitetų posėdžio metu teikė siūlymą kompensuoti gyventojų važiavimą viešuoju transportu tais „Kėdbuso“ maršrutais, kurie kursuoja papildomai būtent dėl sugriuvusio tilto.
„Sugriuvus tiltui gyventojams susidaro nemažos išlaidos, nes aplinkkelis yra daugiau kaip 10 kilometrų. Dažniname autobusų maršrutus, kad gyventojams būtų patogiau naudotis viešuoju transportu, tačiau kartu galvojame ir apie važiavimo išlaidų kompensavimą.
Artimiausiame tarybos posėdyje siūlysime, kad iš savivaldybės biudžeto tos kompensacijos būtų paskirtos“, – kalbėjo šiuo metu rajono merą pavaduojantis vicemeras Paulius Aukštikalnis.
Sugriuvus tiltui savivaldybę užplūdo ir J. Paukštelio progimnazijos pedagogų prašymai padengti jų važiavimo išlaidų kaštus.
Savivaldybėje veikianti mokytojų motyvacijos programa leidžia kompensuoti kuro išlaidas tiems pedagogams, kurie vyksta dirbti į kaimiškąsias ugdymo įstaigas ir kuriems važiuoti reikia 10 ir daugiau kilometrų.
„Akivaizdu, kad dabar nuvažiuoti iki J. Paukštelio progimnazijos su savo transportu yra gerokai brangiau – kelias yra ilgesnis nei 10 km.
Tikrai svarstysime ir mokytojų prašymus iš mokytojų motyvacinės programos paskirti kompensacijas. Negalime kažkaip išskirti J. Paukštelio progimnazijos pedagogų, nes jiems situacija šiuo metu yra tikrai labai nepalanki“, – sakė šiuo rajono vadovo pareigas einantis P. Aukštikalnis.