Konkurencijos taryba, įvertinusi Miškų įstatymo projektą, atkreipė Aplinkos ministerijos dėmesį, kad numatoma pirmenybės teisė tam tikriems asmenims įsigyti miškų ūkio paskirties žemės sklypus gali sukurti nelygias konkurencijos sąlygas, todėl siūlomų pataisų rengėjai turėtų atlikti projekto poveikio konkurencijai vertinimą.
Miškų įstatymo projekte nebelieka nuostatos, ribojančios bendrą asmeniui priklausantį miškų ūkio paskirties žemės sklypų plotą iki 1500 ha, tačiau išlieka nuostata, suteikianti pirmenybę miško žemės sklypą įsigyti asmenims, kurių nuosavybė ribojasi su parduodamu sklypu.
Toks reguliavimas, Konkurencijos tarybos nuomone, įtvirtintų miškų
savininkų pirmenybės teisę toliau plėsti savo valdomą plotą, tuo tarpu
kiti ūkio subjektai, kurie neturi miškų ūkio paskirties žemės arba jų
žemė nesiriboja su parduodamu sklypu, atsidurtų nelygiavertėje padėtyje.
Atsižvelgiant į šias pastabas, Aplinkos ministerijai rekomenduojama
atlikti teisės akto poveikio konkurencijai vertinimą bei išanalizuoti,
ar projekto neigiama įtaka konkurencijai nenusveria galimos teigiamos
įtakos siekiamiems tikslams. Jeigu neigiama įtaka konkurencijai
reikšmingesnė negu galimas teigiamas poveikis, tokio reguliavimo reikėtų
atsisakyti.
Įstatymo pakeitimais, be kita ko, planuojama numatyti kompensacijas privačių miškų savininkams už nustatytus veiklos apribojimus miškuose, esančiuose ne saugomose teritorijose.
Taip pat siūlomas mechanizmas, leidžiantis finansuoti tam
tikrą ūkinę veiklą iš privalomųjų atsiskaitymų už parduotą žaliavinę
medieną ir nenukirstą mišką. Konkurencijos taryba pažymi, jog tokios
kompensacijos galimai atitiktų visus Sutartyje dėl ES veikimo numatytus
valstybės pagalbos kriterijus, todėl galėtų būti teikiamos tik laikantis
ES valstybės pagalbos taisyklių reikalavimų, t. y. tik pateikus
pranešimą Europos Komisijai ir gavus jos leidimą.