„Pakilus orlaiviu į padangę, visos bėdos lieka žemėje. Skrydžio metu privalai susikaupti – nelieka laiko blogoms mintims“, – kalbėjo ultralengvojo orlaivio EMD 3 RIDER piloto licenciją turintis kunigas Robertas Romanovskis, klebono tarnystę atliekantis Endriejavo ir Judrėnų parapijose. Savo ekstremaliu pomėgiu jis nustebino ne tik parapijiečius, bet ir mamą. Lietuvoje daugėja mažosios aviacijos mėgėjų.
Susižavėjo po pirmo skrydžio
Neseniai Judrėnuose vykusioje šventėje S. Dariaus ir S. Girėno skrydžio 89-osioms metinėms paminėti kunigas R. Romanovskis ne tik pasveikino susirinkusiuosius šia ypatinga proga, bet ir pats pademonstravo, koks svarbus skrydis žmogui. „Kiekvienas jį esame sapnavęs“, – sakė jis ir sėdęs į savo dvivietį ultralengvąjį orlaivį pakilo į padangę. „Visos bėdos lieka žemėje – pilotuodamas privalai susikaupti, nelieka laiko blogoms mintims“, – šypsojosi kunigas Robertas.
Tą dieną Judrėnuose skraidė 3 valandas, o iš viso jo sąskaitoje – 180 skrydžio valandų.
Trečius
metus Endriejavo ir Judrėnų parapijose klebono tarnystę atliekantis
keturiasdešimtmetis kunigas R. Romanovskis aviacija susidomėjo dar prieš
šį paskyrimą, dirbdamas Mažeikiuose. „Šiuo pomėgiu mane užkrėtė
Mažeikiuose Švč. Jėzaus Širdies bažnyčioje vargonavęs Pijus Poškus,
kuriam labai rūpėjo aviacija, – atskleidė klebonas. – Nuvykęs į Telšių
aerodromą, su instruktoriumi atlikau bandomąjį skrydį ir supratau, kad
tai man patinka, kad galiu išmokti.
Įgyjant ultralengvojo orlaivio
piloto licenciją reikėjo baigti specialius kursus ir išlaikyti 8
egzaminus. Tai sutapo su pandeminiu laikotarpiu – pasiruošiau ir
išlaikiau.“
Daugiau nei prieš porą metų R. Romanovskį netikėtai
paskyrė klebono tarnystei į Endriejavo ir Judrėnų parapijas – ruošiantis
skraidymo egzaminui, teko važinėti į Telšius. Rudenį, jį išlaikęs,
privalėjo atlikti nustatytą skaičių valandų skrydžių, kad galėtų
skraidinti keleivius.
Ne vienas skraidantis kunigas
Pernai pavasarį R. Romanovskis su draugu įsigijo ultralengvąjį orlaivį EMD 3 RIDER. „Teko baigti mokymus ir įgyti teisę jį valdyti, nes tai ne automobilis – bet kokios markės gali vairuoti su tuo pačiu vairuotojo pažymėjimu“, – dėstė kunigas.
Jis anksčiau domėjosi motociklais, technika (tėtis
buvo mechanikas inžinierius), bet potraukis aviacijai nustebino mamą.
Kunigas prisipažino, jog ir pats netikėjęs, kad ši sritis taip suvilios.
„Tai neįprastas pomėgis, tačiau aš ne vienas kunigas, kuris skraido,
antai kunigas Virginijus Veilentas yra ir lakūnas, ir karo aviacijos
kapelionas. Tai charizmatiška asmenybė. Kadaise mus skraidino ir ragino
susidomėti aviacija“, – kalbėjo R. Romanovskis.
Pasak jo, aviacija –
labai plati sritis. „Bandysiu plėsti žinias, tobulėti – siekti aukštumų
šios srities pažinime, – sakė kunigas. – Stengsiuosi gauti licenciją
skraidyti valdomoje erdvėje – nuskristi į Nidos aerodromą, tarptautinius
uostus.“
Dabar jis skraido nevaldomoje erdvėje, gali pakilti į 4 km aukštį. „Teoriškai šiuo lėktuvu galima perskristi Atlantą, bet niekas nesiryžta“, – šyptelėjo pilotas mėgėjas. Per neilgą pilotavimo laikotarpį jis jokio incidento nepatyrė. Su parašiutu iš lėktuvo nėra šokęs, tačiau bėdai ištikus šiame lėktuve esantis parašiutas išsiskleistų ir lėktuvas nusileistų su juo. Gelbėjimosi sistema panaši kaip ir automobilyje, bet, pašnekovo teigimu, lėktuvas saugesnis nei automobilis. Tai atsispindi ir statistikoje.
Didžiausias atstumas, kurį skrido – 300 km į Paluknio aerodromą. Per pusantros valandos iš Judrėnų nuskrido – dvigubai greičiau nei automobiliu. Pasak R. Romanovskio, tai nėra brangus pomėgis, kaip galbūt galvoja žmonės. „Naujas ultralengvasis orlaivis kainuoja tiek pat, kiek ir geras naujas automobilis, o naudoto kaina mažesnė. Mūsų įsigytam orlaiviui – jau 12 metų. Benzinas toks pat, kaip ir automobiliui, – atskleidė kunigas Robertas. – Lietuvoje daugėja mažosios aviacijos mėgėjų.“
Virginija LAPIENĖ